אנחנו ילדי אוסלו


אין הרבה ילדים באוסלו. ואם יש, הוריהם  לא נורווגים.

למרות תמריצים שלא מן העולם הזה, הנורווגים לא השתכנעו לעשות ילדים. גם חופשת לידה של 50 שנה בערך לאב, לאם ולכל השכנים, גם חינוך חינם מהעריסה ועד הקבר, גם הנחות במיסים, והנורווגים לא עושים ילדים.

לעומת זאת, הם כותבים ספרי ילדים לילדים שאין להם. באחד כזה שיצא לא מזמן, ושמשרד החוץ שלנו התגייס לעשות לו פרסומת בעזרת מחאה רשמית., ילדה קטנה גוברת בעזרת אביה על חיילי צה"ל הרשעים ומצליחה להבריח לפלסטינים הצמאים מים כל הדרך מנורווגיה (באמת יש להם מים מצוינים, הנופלים במפלים מרהיבים מכל עבר).

מעריב מספר את הסיפור. הספר "אבא שלי פיראט" נכתב על ידי אחד מסופרי הילדים הידועים בנורבגיה, האנס האנדה (Hans Hande). העלילה מספרת על הילדה טובה (Tuva) ואביה הפיראט, היוצאים להוביל מים מנורבגיה לפלסטינים ה"צמאים".

כנראה שסופרי הילדים בנורווגיה הפנימו שהילדים הנורווגים להם הם כותבים הם כנראה מוסלמים, וכדי שהוריהם יקנו להם את הספר, הוא צריך להכיל עלילות כמו "אבא שלי פיראט".

הייתה עוד כותרת בידיעות אחרונות היום, בשם "אנחנו ילדי אוסלו", על הילדים שנולדו לפני 18 שנה, ביום החתימה על הסכמי אוסלו.אותם הילדים המוזכרים בכתבה לא מתאבלים על ההבטחה שלא התממשה, של שלום עם כל שכנינו. זה נראה להם פשוט לא מציאותי שזה יקרה. נורא עצוב.

לא הצלחתי למצוא באתר ynet את הכתבה מעלה, אך כשחיפשתי את צרוף המילים "ילדי אוסלו" באינטרנט, גיליתי את "אסון ילדי אוסלו". בערך על זה בויקיפדיה מסופר שאסון ילדי אוסלו הוא תאונה אווירית שהתרחשה ב-20 בנובמבר 1949, ובה התרסק ליד אוסלו מטוס שהטיס 28 ילדים יהודים מתוניס להבראה בנורבגיה לפני עלייתם לישראל. בהתרסקות ניספו 27 ילדים, שלוש מלוות וארבעה אנשי צוות. רק ילד אחד ניצל. יש אנדרטה בנתיבות לציון האסון. לא ידעתי

עוד לפני שנסעו לנורווגיה, כתבתי ,ב"פושעי אוסלו לדין", שיש איזה קשר מסתורי בין אוסלו וישראל.  ועכשיו, כשכבר הייתי שם, וחזרתי, אני גם יכול לאשר שזה אכן פשע עד כמה יפה בנורווגיה. "פושעי אוסלו" האלה גם התיישבו באחד המקומות היפים ביותר על כדור הארץ, גם יש להם נפט שיממן להם את רמת החיים הגבוהה בעולם, לעוד כמה וכמה דורות וגם האויר שם צלול ושופע חמצן.

אבל הם צדקנים גדולים, וממש לא אוהבים אותנו. נכון, יש לנורווגיה רקע של אנטישמיות, והיו אפילו יחידות SS נורווגיות במלחמת העולם השניה, אבל לפעמים מתגנב ללבי חשד קטן – שלא רק בגלל זה הם, ועוד אחרים וטובים, הפסיקו להתלהב ממדינת ישראל.

8 מחשבות על “אנחנו ילדי אוסלו

  1. א. האם זו לא קצת חוסר צניעות (או אולי עזות מצח) מבחנתם להתמלא בתחושת צדק עילאי ולהטיף לכל העולם מוסר מהמקום בן הם נמצאים? בכלל, צריכים לדעתי לעבור עוד כמה דורות עד שהיהודים יהיו מוכנים להקשיב לאירופאים לגבי מה מוסרי ומה לא מוסרי. זה לא שאנו לא עושים שגיאות, אבל שישבו קצת בשקט אחרי שעל אדמתם חוסלו 6 מיליונים, לא חשוב אם היו היוזמים או הפאסיביים.
    ב. על פי עיקרון לה-שאטלייה (תרמודינמיקה שנה ב') תגובת הריאקציה להתחממות כדור הארץ עשויה להיות שינוי זרימה מהותי בזרם הגולף עקב מסת מי הים המתוקים של הקרחונים הנמסים בצפון האטלנטי, מה שעלול לגרום לגל קור מסיבי בסקנדינביה ובאיים הבריטיים….

    אהבתי

    • לסעיף א: אנו לא צריכים להקשיב לאף אחד, אלא רק למצפוננו.
      אבל קצת איבדנו את הצפון בשנים האחרונות.
      ולא – אני לא מציע שנחפש את הצפון בסקנדינביה…

      אהבתי

      • מסכים שהפאראנויה והסכיזופרניה בה לקינו גרמה להרבה שגיאות שעדיין ממשיכות, מה שבטוח נוכל לקבל פרק מכובד בכרך השני של "מצעד האיוולת" של ברברה טוכמן, אם ייכתב.
        הערה ב' הייתה עניין יותר נדל"ני….

        אהבתי

    • ילדי עזה הצמאים? אולי גם חשמל לא ניתן להם, אה לא בעצם נרחם עליהם כדי שישגרו עלינו טילים? כי אנחנו הממונים על שלום הבית אצלם, כי הם פוחדים לק'חת אחריות מול חמאס? או אולי נוח להם ככה? על כל פנים, כמו שאמרתי פעם – ערבי בא הביתה, נותן סטירה לאישתו – והיא כבר יודעת למה

      אהבתי

  2. סביר להניח שיש להם סיבות – חלקן טובות מאד – לחוסר ההתלהבות שלהם. ובכל זאת אני תוהה לפעמים אם אחוז המוסלמים שחיים שם היום אינו קשור גם כן לאובדן ההתלהבות.
    אגב, למה בעצם צריך להתלהב? אנחנו מתלהבים מהם? די לי ביחס ענייני ופרופורציונלי, אין צורך ביותר מזה.

    אהבתי

    • כאשר אני גורס שסופרי הילדים הנורווגים מכוונים לקהל היעד שלהם, הילדים המוסלמים, אין לי ספק שהתופעה חוזרת על עצמה במקומות נוספים. ושאחוז המוסלמים משפיע על המדיניות.
      אבל אחוז המוסלמים בנורווגיה הוא לא גדול כמו בארצות אירופאיות אחרות, ולכן לא בטוח שזה הגורם הדומיננטי.
      לנורווגים יש המון כסף והם מפנים חלק לא מבוטל ממנו לסיוע. אך גם בסיוע, וגם במדיניות ההשקעות שלהם, יש ביטוי חזק לרצון שלהם להיות יותר קדושים מהאפיפיור. והם גם יכולים להרשות לעצמם את הלוקסוס הזה.

      אהבתי

להשארת תגובה