הנצנוץ


ניסיתי ליייחס את הנצנוץ שהופיע בזוית עיני הימנית, כעין מנורת פלואורסנט אנכית הנדלקת ונכבית, לתגובה כימית לעקיצת הדבורה כמה דקות קודם, כשתעדתי את פעולת (עמיתותי לשעבר לקורס הפרמלקולטור בגינה הקהילתית של בת גלים, כיום) חברות "מגן דבורים אדום", בסילוק הנחיל הענקי שהתנחל ב"בויידם" (אינטרסול?) של דירת אבי.

מיד כשנעקצתי, באצבע שעל המצלמה, שלפתי את הארנק, הוצאתי ביד אחת את הכרטיס הנטען של רשת ארומה (כן אני מאלה. אני אוהב את הקפה שם) ובעזרת קצהו העפתי את שק הארס והעוקץ הצמוד אליו שהיו תלויים מאצבעי, כך לימדה אותי רותם. ואכן, תוך דקות נעלמה כליל האדמומית וגם הכאב. הדבורה שעקצה אותי, פרפרה גוססת על הרצפה, יחד עם עוד המון דבורים, מתוך כ 40,000 הדבורים שהיו שם (להערכת המומחיות). לא כולן שרדו את המעבר.

בעצם, ידעתי שההיבהובים האלה בשדה הראיה שלי הם צרה רצינית, שכנראה קשורה לרשתית, אבל כדרכי בקודש הדחקתי, הלכתי הביתה וישנתי שנת ישרים.

למחרת, נעלמו ההבהובים, ובמקומם הופיעו זבובים, (או שאולי היו אלה דבורים?) שריחפו בשדה הראיה של העין הימנית שלי. לפעמים זה נראה כאילו שערה סוררת משערות הגבה האחת שלי יורדת מטה אל שדה הראיה. זוגתי שתחיה המריצה אותי לרוץ למיון (מה שכל אדם שפוי היה עושה, ומה שאם זה קורה לכם אתם גם צריכים לעשות) אבל "היו לי סידורים". למרבה המזל אחד הסידורים היה ביקור אצל האופטומטריסט וזה גם הוא חשב שמקומי במיון. אז הלכתי להתמיין.

בדרך עוד ניסיתי לתפוס את רופא המשפחה שלי, ללא הצלחה, וגם את קו היעוץ של אחיות קופ"ח חולים מכבי. אלא שאצלם, כרגיל, זמן ההמתנה היה ארוך מהרגיל והם הבטיחו לחזור אלי כשיגיע תורי. שניהם חזרו אלי כשכבר הייתי במיון, ושניהם ניחשו מיד מה הבעיה שלי.

לא נסעתי לבית חולים כרמל. יש לי טינה עמוקה למיון בבית חולים זה בעקבות היחס לו זכה שם אבי. ירדתי לבני ציון, ושם, אחרי השהיה מיותרת עד שיגיע תורי לבדיקת דופק, לחץ דם וטמפרטורה, כולם מיותרים לחלוטין, הואילו לשגר אותי למיון מחלקת עיניים. שם איבחן הרופא המתמחה (זה היה כבר אחרי הצהריים של יום שישי. עד שגמרו למזמז את הזמן במיון הכללי, כל המומחים כבר הלכו הביתה).

חיש קל הוא קבע שיש לי קרע ברשתית, "בינוני" באורכו והסביר לי, מה שכבר ידעתי מחיפושים באינטרנט, שיש "לתפור" מסביבו בלייזר, בכדי למנוע את הפיכת הקרע להפרדות רשתית, שזה ממש חמור. לשם פעולת התפירה הוא קרא ל"כונן" שלו, רופאה מומחית, שתבוא ותתפור את הקרע.

אלא שהמומחית לא הייתה מומחית לרשתית, ואחרי שעינתה את עיני הימנית במשך כמה שעות בנסיונות לצלוף אל הקרע, (פאדיחה רצינית, אם תשאלו אותי) הרימה ידיים והלכה הביתה. למחרת, הבטיחה, יגיע אחד משני המומחים לרשתית ויסדר עניין. סיימתי את יום שישי עם עין כואבת ועם חשש כבד לגורל העין הזו בכלל. אם זה לא לייזר, זה ניתוח.

למחרת בבוקר הופיע המומחה, כמובטח, בקפקפים ומכנסיים קצרים, העיף מבט אל תוך עיני, ואמר: "לא בעיה". עשרים דקות אחרי כן הוא כבר חזר הביתה, ואני הייתי אחרי. הללויה, אלמלא הכאבים.

הבוקר חזרתי לביקורת. שוב הרחבת אישונים, שוב הצמדת עדשה אל הקרנית, שוב האור המסנוור. אבל נראה שהתפירה הצליחה בשלב זה. נדרשת ביקורת נוספת שבוע אחרי לראות אם לא צריך לצרוב עוד כמה מקומות.

הפוסט הזה נכתב כולו בעצימת עין ימין. אבל יהיה בסדר.

2 מחשבות על “הנצנוץ

להשאיר תגובה

