קינאתי בדוד אטנבורו


באמצע שיעור יוגה, נזכרתי בדוד אטנבורו.

ישבתי, רגלי ישרות לפני, פשוקות ככל שאני מצליח לפשק, וידי מכוונות נואשות אל הכיוון הכללי של קרסולי שבהם הייתי אמור לאחוז, וניסיתי לנחם את עצמי במחשבה, בעקבות דוד אטנבורו, שאולי אני השלב הבא בהתפתחות המין האנושי.

באופן כללי, אני מקנא בדוד אטנבורו, Sir David Attenborough בשבילכם, קנאה עזה. לא רק על זה שהוא היה פחות או יותר בכל מקום על כדור הארץ וחי חיים מאד מעניינים. גם על זה שהוא בן 90, ועדיין מפזז מסין לאנטארקטיקה וחזרה יותר פעמים מאשר אני הולך למכולת. הוא צלול, עירני, אנרגטי, ואנפוף קולו שכל כך מזוהה, לא רק אצלי, עם כל סרטי הטבע המרהיבים ביותר, לא השתנה. אבא שלי, מקור הגנים שלי, צעיר ממנו בשנתיים, וכבר חמש שנים פחות או יותר לא מש מכורסתו. אז כן, אני מקנא.

בסדרה המוקרנת בערוץ הראשון, הוא מתאר את עליית בעלי החוליות, את המסלול הארוך בו הם פיתחו שלד, ריאות, גפיים ועוד כמה איברים חיוניים. כרגיל, עשוי להפליא ומאיר עיניים. והפרק הראשון הזה בסדרה, שבסופו עדיין לא הופיעו היונקים בזירה הוא זה שעליו אני בונה את תיאורית הפח שלי, שאני דוגמית לשלב הבא של המין האנושי. השלב בו אנו מתרחקים עוד ועוד מהקופים וגמישות גופם, ובדרך מאבדים את גמישות הגוף שלהם. במאפיין הזה, אני מצטיין.

כי המין האנושי הופך זקוק בעיקר לאצבעות ידיים זריזות. שאר הגוף האנושי הופך אט אט למשהו שצריך לתחזק אבל לא ממש משמעותי ברוב תפקודי האדם. לרוב עיסוקי האדם, העדר הגמישות של גווי לא מהווה חיסרון משמעותי, ולראיה, בני האדם, גם טובי היוגיסטים, פחות גמישים בסדרי גודל מהקוף הממוצע. מינים של בעלי חיים מאבדים יכולות שלהן הם לא זקוקים להשרדות, ומפתחים במקומן יכולות להם הן כן זקוקים, למשל ריאות. או גפיים. כך אני למד מסרטי הטבע המרהיבים שמקריין דוד אנטבורו.

אני רק מקווה שמי שהגיע עד כאן ברשומה, לא האמין שזה מה שאני  באמת חושב…

להשאיר תגובה

