העֵז


בגלגול קודם, הייתי עז. או שאולי בגלגול הבא. בכל אופן, הייתי רוצה להיות עז. לא תיש. להיות כל כך קשוח, כל כך מסתפק במועט, וכמו עז, עם עיניים שלא מסגירות כלום. לעזים יש את העיניים החייזריות האלה, יש להן גוף כחוש ושרירי, ויש להם את ה"אטיטיוד", את הנכונות להתנגח עם מי שלא יהיה, בלי לעשות חשבון.256g1ax

הייתה לי פעם, כשהייתי חייל, עז. גדייה בעצם, שרועה בדואי הפקיד בידי, שם על שפת מכתש רמון, בתחנת ממסר של חיל הקשר. הוא השאיל לי אותה כי בין גדרות המתקן העזים של הבדואים לא יכלו להיכנס, ולכן זה היה שטח שנשאר מעט יותר ירוק. אולי גם בגלל שהשקינו בנדיבות את חלקת הנענע שגידלנו שם, או שאולי בגלל שהביוב זרם לו שם חופשי ומאושר. השטח שבין גדרות המתקן היה לא רק ירוק, אלא גם זרוע במאות  גביעי פלסטיק ריקים של גבינות שצה"ל סיפק לנו בנדיבות, אחרי שהחתולים גמרו לאכול את תכולתם. באופן מפתיע, מה שהעז ההיא, ששם לא נתתי לה, העדיפה לאכול, היה את גביעי הפלסטיק הריקים, ושקיות הלחם הריקות, מה שהקל מאד את ההכנות לקראת ביקורי רס"ר הבסיס בפעמים הרחוקות בהן הוא הטריח עצמו להגיע מצריפין. עזים באמת אוכלות הכל.

הייתה לה עוד אהבה גדולה אחת, לעז ההיא – לנגוח. קרניים עוד טרם בקעו לה, ועל ראשה היו רק שתי בליטות עצם קשות, אבל היא לא נתנה לזה להפריע לה. הדבר העיקרי שהיה מצוי בגובה ראשה היו ברכיים ולשם היא כוונה. כך ישבתי לי יום אחד על מיטת הברזל, ויכולתי לראות מזווית העין את העז מתקרבת ומכוונת אל הברך הימנית שלי. הזזתי אותה בדיוק בזמן, והרגשתי את כל מסגרת מיטת הברזל ממשיכה לרטוט עוד כמה שניות. על העז, זה לא עשה רושם. ראש בטון. תכונה טובה לדעתי.

יש לי כבוד עצום לעזים. יש לי פחות כבוד לאנשים שלא צורכים גבינות בקר אבל גבינות וחלב עזים נראה להם "בסדר" משום מה. למיטב ידיעתי עזים סובלות לא פחות מפרות בחקלאות בעלי החיים, אולי יותר. כי הן צריכות יותר חופש, ולדלג על הצוקים, וללכת ראש בראש עם מה שלא יהיה. לחופש נולדו.

מחשבה אחת על “העֵז

  1. פינגבק: קסם הדגים | דרכי עצים

להשאיר תגובה

