יוגה בצוללת


אם לא הייתי יודע שאת שיטת היוגה אותה אני מתרגל המציא ב.ק.ס. איינגאר זצוק"ל, הייתי חושד שנשים המציאו אותה בכדי להפגין את עליונותן הפיזית המוחצת על הגברים, את אורך שריריהן העדיף, את גמישות מפרקיהן ואת יכולת הפיתול של גוון.

לא שאין גברים שגמישותם מעוררת התפעלות, הפלגתי עם שלשה כאלה ביוון אך לא מזמן. אבל אני לא נמנה על אלה. באמת שאני לא יודע למה אני עושה את זה לעצמי – אני כל כך צפוד וקצר שרירים שכל שיעור יוגה מהווה בשבילי חוויה מעוררת ענווה, humbling  (אני לא מוצא תרגום מדויק). אבל אני חושד שזה לא רק אני, שלגבר הממוצע לוקח להגיע לרמה סבירה מספר שנים ולאשה הממוצעת זה לוקח מספר חדשים. המספר הוא אותו מספר…

נכון שמצד שני לגברים יש כישורים אחרים, למשל לשבת בתוך טנק ולחטוף טילי נ"ט, משהו שנשים לא אמורות להיות מסוגלות לעשות, טוענים כל מיני אקס-דגנרלים. מי שמנסה להכניס נשים לתוך טנקים, עושה זאת אך ורק בכדי שהערבים יוכלו לזרוק אותנו לים. בחיי שכך שמעתי. וגם שמעתי מאותו דגנרל, שהגיע לדרגת אלוף בצה"ל בזמנו (כמה עגום שזה נשמע) שגם אם נצליח לשחות עד קפריסין, גם שם לא יקבלו אותנו בחיבה.

אני מתחיל לראות את הקשר בין הדברים: נשים בטנקים, מיד זורקים אותנו לים, נתניהו צריך צוללות.

אז נשים קרביות זו מזימה שמאלנית, מסתבר, שנועדה לתקוף את מדינת ישראל בשתי חזיתות: גם נפסיד בקרב, וגם נפסיד במאבק הדמוגרפי. כי בזמן השרות הצבאי, אותן נשים היו יכולות ללדת לפחות שניים אם לא שלושה יהודים נוספים, מה שיהיה ממש קריטי כשנספח את כל שטחי ארץ ישראל.

מצד שני, אולי הגמישות העודפת של הנשים יכולה להיות שימושית במקומות צפופים, בלוחמת מנהרות, או בצוללות. יש משהו "רַחְמי" בשתי זירות הקרב האלה, שנשים יכולות אולי להתחבר אליו. מנהרות וצוללות הן שתיהן גם "שווקים מתפתחים" בעוד שריון הוא כל כך פאסה, לבטח שריון מאוייש. מה, אי אפשר להפעיל טנק בשלט רחוק? ונגד מי בדיוק נצא לקרב שריון?

אז אולי נשים בצוללות זה הפתרון. הן גם יותר גמישות בחללים הצפופים, גם צורכות פחות חמצן בממוצע, וגם, חשוב – בצוללת הן מוגנות מפני סכנת השְמד – הרי ידוע שערבים לא יודעים לשחות, לבטח לא לצלול. להפך, בצפיפות של הצוללת המעורבת מגדרית יש פוטנציאל זיווג מוגבר, לתפארת העם היהודי.

ובחזרה ליוגה: אני סתם מתלונן. אם אני באמת רוצה להגיע לרצפה עם ידי, ברגליים ישרות, עוד בשנה הקרובה, או לשבת אפילו בתשעים מעלות בין הגב לרגלים, אז כדאי שאתחיל לתרגל גם בבית, בעצמי. זה לא מסובך, ואני לא יכול אפילו להתלונן שאין לי זמן. מצד שני, אני לא חושב שמישהו יכול להתלונן שאין לו חצי שעה פעם ביומיים למשהו כזה, אם זה חשוב לו.

זה אמור להיות חשוב לי. ביחוד בגילי. שמתי לב שרואים את השנים על אנשים כבר מרחוק, דרך ההליכה שלהם ההולכת ומצטפדת עם השנים, התנועות המאבדות מגמישותן, החשש המלווה את צעדיהם. יוגה היא דרך נפלאה לדחות את הקץ מבחינה זו, דרך שאפילו לא מזיעים בה.

4 מחשבות על “יוגה בצוללת

  1. גרבים במקום תותחים.
    זוג נעליים במקום טנק.
    שלוש גופיות במקום ספינת משחית (שם הולם לצוללת גרעינית).
    חולצת שבת במקום סילון.
    זוג תחתונים במקום שני זחלים או שריונים.

    את המכנסיים כבר איבדנו מזמן.

    נשים לא צריכות להיות בצוללת או בטנק.
    גם גברים לא.

  2. תא"ל (מיל') אביגדור קהלני, גיבור ישראל, הסביר שחוויית המלחמה תמנע מנשים ללדת ילדים, תפקידן האמיתי כידוע. אלוף (מיל') יפתח רון־טל האשים ארגוני שמאל במזימה להחלשת צה"ל באמצעות החדרת נשים ליחידות הקרביות (ואחר כך חזר בו בחצי פה). הרבצ"ר לשעבר תא"ל (מיל') ישראל וייס הזהיר שאחרי תשעה חודשים בטנק עם צוות מעורב של גברים ונשים, "ייוולד טנקיסט קטן". הגדיל לעשות אלוף־משנה (מיל') יונתן ברנסקי, שטען אתמול כי בכל פעם שהגדוד המעורב קרקל יוצא לבסיס אימונים "אוזלים אמצעי המניעה בשקם של הבסיס". ברנסקי, שהיה מפקדו הראשון של גדוד הנח"ל החרדי, לא סיפק הוכחות כלשהן לטענתו.

  3. היטפלות לפמיניזם בצבא היא כמו היטפלות לפמיניזם במאפְיה. רק שהצבא גדול ומזוויע בהרבה מכל ארגון טרור. היטפלות לפמיניזם בצבא היא הצדקת קיומו מבלי להכיר בכך שמהותו של הצבא היא גזענות רצחנית. אין לבקש מהנמר להיות צמחוני.

  4. פינגבק: יוגה בצוללת | דרכי עצים

להשאיר תגובה

