מדשדשים


ברחוב, רוב הא.נשים דווקא עוקפים אותי. אני באמת שלא הולך מהר. משתרך הוא אולי שם התואר ההולם. אני מסתכל לשם ולשם, מצלם ראשים ופרצופים בכל מקום, בקיצור, פקק תנועה מהלך.

מצד שני, בקולנוע אני בדרך כלל משתדל לבחור כיסאות או ליד המעבר או באמצע השורה, רחוק ככל האפשר מהמעבר. למה? כי הדשדוש מטריף אותי.

הדשדוש של אחרי סוף הסרט, כשכל האנשים קמים לאט לאט ומשרכים את דרכם אל היציאה. ואי אפשר לעקוף אותם. ואז הם יוצאים אל המדרכה ומתחילים לצעוד במרץ לאן שלא יהיה, כדי שמישהו לא יחשוב חס וחלילה שיש להם זמן, שהם לא עסוקים עד מעבר לראש, שהם לא חשובים.

אבל עד אז, לא ברור לי למה בדיוק, הם מדשדשים. פעם חשבתי שזה אולי בגלל שחלק מהצופים היותר מבוגרים (הכוונה, מבוגרים ממני…) מכתיבים את קצב השיירה. אבל אני צופה בדשדוש הזה גם בסרטים בהם אני היחידי באולם שהוא מעל גיל 20 (או 30, או 40, או 50 או אפילו 60), אז זה לא זה.

אני חושד שזה בגלל שאנשים פשוט מחליפים הילוכים לאט. מישיבה של שעה וחצי או שעתיים להליכה, עובר כנראה דרך דשדוש. הדשדוש הוא הכרחי. לא לי, אבל לרוב האנשים.

ואולי זה עניין של פיזיקה – צריך להפעיל כוח בכדי ליצר תאוצה עבור מסה מסוימת, ואנשים, שלרובם יש פחות מסה משלי (לצערי) מפעילים פחות כוח ממני (לשמחתי) ולכן מייצרים ערכי תאוצה נמוכים.

זה לא רק בקולנוע, ולא רק בארץ. ברכבת התחתית של פריז, גם כשכבר הבנתי שאין מה למהר, כי אם איחרת רכבת, אחרת תגיע תוך 2 דקות לכל היותר, עדיין היה קשה לי להסתגל לדשדוש, ביחוד בכניסה לתחנה והיציאה ממנה. מצד שני, אני לא מאלה שעוקפים אנשים על המדרגות הנעות או על הפס הנע. שם אני דווקא עומד בניחותא.

זהו, שיש לי זמן, ואני לא מתבייש בזה. אני לא צריך להעמיד פנים שאני נורא עסוק ולכן כל כך ממהר. ועדיין, הדשדוש הזה – משגע אותי. ולכן אני משתדל לשבת בקולנוע ליד המעבר, כך שאוכל לקום ולצאת לפני ההמון המדשדש. או באמצע השורה, כדי שאוכל לשבת בשקט ולא לעכב אף אחד עד תום הדשדוש, והכותרות, ואז לצאת בקצב הליכה רגיל.

5 מחשבות על “מדשדשים

  1. דןןקא נראה לי מובן והגיוני הדשדוש שלאחר הסרט- זמן עיכול ומעבר בין העולם שבסרט ובין ה"עולם". לגבי הרכבת בפריז לא שהיתי מספיק זמן בכדי לאמוד…אבל אולי אולי גם אותו סיפור

  2. פינגבק: מתמהמהים | דרכי עצים

להשאיר תגובה

