קורבו באמריקה


היה לי ויכוח עם מישהו לא מזמן. אני טענתי שמבנה הסינמטק שבקייברידג מסציוסטס
Carpenter Center for the Visual Arts הוא המבנה היחיד של לה קורבוזיה בעולם החדש.

410x480_2049_4229

בר הפלוגתה שלי חלק עלי וטען שמבנה האומות המאוחדות בניו יורק תוכנן על ידו. מסתבר ששנינו טעינו.

מבנה האו"ם בניו יורק הוא של מישהו בשם Wallace K. Harisson. לה-קורבוזיה רק תרם לו כמה רעיונות, כמ גם האדריכל הברזילאי אוסקר נימאייר. על כך למדתי בביתן של ברזיל בביאנלה לאדריכלות בוונציה.DSC06367-001

אוסקר נימאייר גם "תרם רעיונות" ללא מעט בניינים בישראל, כמו למשל קמפוס אוניברסיטת חיפה, שבניגוד לאופן בו מציגים את זה, לא נבנתה בדיוק על פי התכנון שלו. אני תוהה מי אשם באפלוליות של קומות ה 600 וה 700 שם, כשמיקום הבניין מתחנן לפתיחה אל הנוף המדהים מולו הוא ניצב. האם זה נימאייר או מי שסירס את תכניותיו.

אבל גם אני טעיתי. בביתן של ארגנטינה בביאנלה, גיליתי שיש ב La Plata שליד בואנוס איירס בית שתכנן לה קורבוזיה, casa Curutchet שמו. בתצלום מטה הוא מחזיק דגם של הבנייןקורבו

ככה נראה הבניין היום. צריך לזכור את זה אם אי פעם אגיע לארגנטינה.

Curutchet

3 מחשבות על “קורבו באמריקה

  1. הם דומים, שני הבניינים שלו, או שרק נדמה לי?
    איך שלא יהיה, יש משהו מאוד מפתיע בשורות הראשונות של הפוסט – וזה מעורר הערצה שאנשים יכולים אשכרה להתווכח על מי בנה את הסינמטק בקיימברידג' מסצ'וסטס וכמה הוא בנה. אני למשל, גם בהנחה שידעתי שיש עיר כזאת, הייתי לחלוטין לא מודעת לעובדה שיש בה סינמטק 🙂

להשאיר תגובה

