גופיות


בכל ארץ וארץ, שווה לשים לב לפרסומות. אפשר ללמוד הרבה גם ממה שמפרסמים וגם מהאופן שבו מפרסמים אותו. בהודו, בביקורי האחרון (ואולי אחרון בכלל) שמתי לב שמפרסמים בעיקר שני דברים: מלט וגופיות. 0721_ambuja_cement_100207_sm_small-001 פרסומות המלט מראות ברובן גברים חסונים חובקים בניינים, קצת בסגנון הראליזם הסוציאליסטי. עושה רושם ששתי חברות מלט גדולות מתחרות שם על השוק, הלא מאד גדול. כי בהודו המצב הכלכלי לא טוב. אין פריחה כלכלית ורואים יותר פרויקטי בניה נטושים מפרויקטים פעילים.P1060234 יש צורך בהרבה יותר בניה בהודו, הן של בתי מגורים והן של תשתית ציבורית, ולו רק כדי שלא להתדרדר אחורה. עם כל כך מעט בניה, תמוה למה יש כל כך הרבה פרסומת למלט. עניין הגופיות יותר ברור. הודו היא מדינה חמה, ויצרנית כותנה גדולה. שילוב שני אלה יכול להסביר את חיבתם של ההודים לגופיות. גופיות לגברים כמובן. גופיות לנשים בכלל, ו"גוזיות" – השילוב של חזייה וגופיה, לא מפרסמים שם. "גוזיה" היא הרי לבוש הודי מסורתי – זוהי החולצה הקצרצרה וההדוקה הנלבשת מתחת לסארי ומתפקדת גם כחזייה. הפרסומות לגופיות שם הן בפרוש פניה למאצ'ו ההודי. כמו למשל זו: 11078660.77850138.640 לפני שלושים ושלוש שנים, כשביקרנו בהודו לראשונה, אחד הדברים המעטים שחיבבתי אצל ההודים, היה שהם חלקו את חיבתי לגופיות. אז, הם קראו לגופיה Banyan, והיו משוכנעים שזו מילה תקנית בשפה האנגלית. היום הם קוראים לגופיות Male Innerwear, ושלטי הפרסומות מלאים בדמויות בחורים הודים מפותחי חזה בגופיה. כמו למשל הבחור שבתמונה משמאל.men-s-underwear-manufacturers-in-tirupur-250x250 למה מפרסמים דווקא גופיות? לא ברור לי. אני זוכר בעבר פרסומות רבות לסארי, אבל היום כבר לא רואים כמעט נשים בסארי, שכנראה יצא מהאופנה בהודו, וחבל. בניגוד לארצות אחרות, אין כל כך הרבה פרסומת למכשירים אלקטרוניים בכלל וטלפונים סלולריים בפרט. אין אפילו הרבה חנויות של טלפונים בכל פינה, לפחות לא במקומות בהם הייתי, בניגוד למקומות באותו סדר גודל בארצות השכנות. ואני לא בטוח שזה דווקא בגלל שלאנשים אין טלפונים. פחות מאצלנו, אבל בפירוש יש. לגבי הגופיות, אני מודע לזה שבמקומותינו גופיות הן פריט ממש לא אופנתי, אפילו מוקצה. אבל לי קשה להיגמל מלבישתן. גם בחום וגם בקור, שכבת הלבוש הנוספת מתחת לחולצה עושה לי נעים בגוף. אני פשוט מרגיש לא נוח בלי השכבה הזו. ויש גופיות מבדי כותנה  נעימים ביותר. שמחתי לקרוא הבוקר בעיתון (הארץ, אלא מה..) על הפופולריות של מה שנקרא "גוזיות", שילוב של גופיה וחזיה, שאפילו ילדות בנות חמש מבקשות מהוריהן ללבוש. זו בעצם גופיה קצרה, בלי תיפורים מיוחדים לחזה שעדיין אין לילדות האלה או נסיון לדמות חזייה. אלו פשוט גופיות נחמדות. אני בעד. אולי הילדות האלה ימשיכו ללבוש גופיות גם כשיגדלו. לטעמי אין רע באשה בגופיה, אפילו גופיה של גבר. בעצם, במיוחד בגופיה של גבר. לא?

וגם על גברים, זה נראה לא רע, סקסי אפילו, כמו למשל כאן…גופיות

אני אופטימי בעניין הגופיות. הן עוד יחזרו, ובגדול. תראו.

כתיבת תגובה

