405


כך מגיעים משדה התעופה של פורטלנד, הידוע בשם החיבה PDX אל הבית בו גרנו בשנה וקצת שבה גרנו שם:  I-205 דרום, I-84 מערב, I-5 דרום, I-405 צפון,  US-26 מערב, OR-217 דרום עד יציאה 4A.

יש סניפים של אוטוסטרדת ה I-5 בשם I-405 גם באזור סיאטל וגם בלוס אנגלס, אך אלה לא אותן האוטוסטרדות, וזו של LA היא דווקא היותר ידועה.

מבלבל? לא רק בתיאור, גם בעולם האמיתי. היה די מלחיץ להגיע משדה התעופה למפעל של אינטל בפעם הראשונה. סבך הכבישים גרוע מזה של ערים גדולות בהרבה. Portland אשר במדינת Oregon ממוקמת במיקום מרהיב – מפגש שני נהרות גדולים, למרגלות רכס הרים מושלג, בסביבה ירוקה תמיד. אבל מערכת של כבישים מהירים (ביניהם ה I-405), גשרים ומחלפים מצליחים להרוס את המיקום הזה לחלוטין. הוסיפו לזה את מרכז העיר השומם והסטרילי ופורטלנד היא ממש פוטנציאל מבוזבז. גרנו שנה ורבע בפרבר שלה בשם Tigard ומעבר לחידוש הראשוני, זה לא היה מקום בו הייתי רוצה להישאר לחיות, גם אם לוקחים בחשבון את קורסי הנגרות המשובחים ב Oregon College of Art and Craft.

למה אני מספר את כל זה, כי זו הולכת להיות הרשומה ה 405 בבלוג, ולא בא לי שהיא תהיה סתם עוד אחת מאותן "מטא-רשומות".

קצת נעלמתי פה בזמן האחרון. נבלעתי בפרויקטים של זוגתי שתחייה, ששברה כתף בדיוק ביום בו היה לה שיח גלריה מאד מוצלח בתערוכה המאד מוצלחת שלה בגלריה בנימין. ועכשיו לקראת המיצב הבא, בעוד חודש בביאנלה לרישום בירושלים – "רשמים 5", היא  צריכה את עזרתי אפילו יותר מהרגיל. קשה בלי יד ימין מתפקדת. אז בינתיים אני רק צובר עוד ועוד טיוטות של רשימות שאני מתחיל לכתוב. כבר עברתי את רף ארבעים הטיוטות.

כשיש לי קצת זמן להשקיע, אני מארגן את הבלוג, הופך אותו אט אט למעין אתר. בכל זאת, יש בו מסה לא מבוטלת של רשומות, חלקן אפילו שימושיות שחבל לי שלא יקראו מעבר ליום-יומיים אחרי שפורסמו. אז אני מנצל אך מעט מהיכולות של פלטפורמת וורדפרס ומייצר בשורת קוד אחת (מה שנקרא כאן sortcode) דפים שמכילים את כל הרשומות מקטגוריה מסוימת  (כמו למשל מתכונים או סיפורים קצרים) או המכילות תגים ספציפיים. אין בפלטפורמה, לפחות לא זאת החינמית, כל התכונות שהייתי רוצה, אבל יש את הרוב.

התחלתי גם לארגן רשימות על פי "פרוייקטים", כי שמתי לב שיש לי כאלה, כמו למשל אוסף הרשומות על אומן בראש השנה, או אלו המוקדשות למקומות בהם חייתי או אוסף הרשומות על בתים איקוניים שבהם הצלחתי לבקר עד כה.

אבל בשורה התחתונה, רוב המבקרים בבלוג בזמן האחרון באים בגלל המתכון (הבאמת מוצלח) לעוגיות קוואקר. נו מילא. לפחות יהיה לאנשים מתוק בפה.

ואני ממשיך לכתוב סיפורים קצרים. פגישות קבוצת הכותבים אחת לשבועיים מדרבנות אותי לכתוב. דבר מועיל. את הסיפורים ריכזתי כאן.

זהו.

מחשבה אחת על “405

  1. איחולי הבראה מהירה לזוגתך!
    כן, הפעם הראשונה שעשיתי את הדרך מ PDX למלון עץ הפילפל בביברטון (בחורף 1984 הילסבורו עדין היתה חור אמיתי ללא מלון אחד וגם בבירטון לא היה מבחר גדול) זכורה לי עד היום כאתגרית. היתה לי במכונית מפה של AAA ושיננתי את המחלפים בע"פ – עדיין אחרי טיסה ארוכה מישראל זה היה אתגר – שאם אני זוכר נכון עברתי בשלום :-).
    בני א.

להשאיר תגובה

