טקס טהרה


התחלתי לאגור אנשי קשר באופן די כפייתי ב 1996. יצאתי אז לשנה של שליחות בארה"ב ובדיוק יצא לשוק ה PDA הראשון.  palm pilot 1000  לתוכו התחלתי לאגור בשקידה מספרי טלפון, כתובות, סתם דברים לזכור, של כל האנשים והגופים אתם היה לי שיג ושיח ביבשת החדשה.

ואת כל הכבודה הזו היגרתי מדור לדור לדור של (PDA (personal data assistant, עד שאלו נעלמו. למעשה אפילו לפני שנעלמו לגמרי, כבר נשבר לי מהם. כשהתחלתי להסתובב עם לפטופ, היגרתי את כל אנשי הקשר אל ספר הכתובות של outlook, זה של מקום העבודה שלי. ושם הם המשיכו להיאגר ולהצטבר.

לפני שנתיים, כשעזבתי, היגרתי את כל הכבודה פעם נוספת, אל ספר הטלפונים של gmail. ופתאום שמתי לב שיש שם 2500 אנשי קשר, וזה מאיט את הטלפון. ובאמת שאין לי קשר עם 2500 איש. אפילו לא בפייסבוק. מאז, בכל פעם שאני משתעמם (קרי – במקום בו אין אינטרנט), אני מוחק ומוחק. מלאכה סיזיפית.

הבנתי לא מזמן שהקריטריונים שלי למחיקה משקפים נאמנה את עולמי כיום וגם את עולמנו בכלל. אז את מי אני מוחק מרשימת הכתובות שלי ובמידה רבה מחיי?

  • למעט אולי חמישה, את כל האנשים שעמם עבדתי באינטל במשך יותר משני עשורים ושהייתה לי סיבה כלשהי לאחסן את פרטיהם אצלי, בנפרד מספר הכתובות של החברה.  מדהים  שהיו כמה מאות כאלה, ועוד יותר מדהים שלקח לי שנתיים וחצי להפנים שאני כבר לא הולך להיות אתם בקשר אי פעם.
  • כל המסעדות והמלונות בארצות הברית שבהם נהגתי ללון ולאכול בנסיעות עבודה. אחרי שנתיים וחצי הבנתי שמלונות העסקים שבסביבות האתרים המרובים של חברת אינטל כבר לא רלוונטיים עבורי יותר, כי אינטל, מסיבה לא ברורה, כבר לא שולחת אותי לנסיעות עסקים. שלום Udipi palace…
  • היה לי שם את כמעט כל קהילת הארכיטקטים (של מחשבים, לא של בתים) בעולם, אתם הייתי נפגש בכנסים ושעם לא מעט מהם היו לי קשרים מקצועיים. כבר אין לי אתם קשרים, ולכנסים שלהם, אם אני הולך סתם מתוך עניין, אני מתפלח, כי אף אחד כבר לא מממן את השתתפותי. בקיצור אני כבר לא חלק מהקהילה הזו, ואין לה מקום ברשימת אנשי הקשר שלי.
  • מחקתי את כל מי שאת פרטיו המעודכנים אני יכול למצוא  יותר בקלות בפייסבוק או ב LinkedIn.
  • היה לי, אפשר לומר שאולי עוד יש לי, מין תחביב מוזר כזה, לאסוף החתמות של היום הראשון להכנסת חותמי דואר לשימוש (אלו ש"מבטלים" את הבולים). הדואר היה מפרסם "הודעות לקהל" שביום כזה וכזה נכנסת לשימוש חותמת כזו וכזו בסניף דואר מסוים, ואני הייתי שולח מעטפות מבוילות להחתמה. יש לי הרבה אלפים של מעטפות כאלה. אלא שהעסק אף פעם לא עבד חלק. הדואר לא בדיוק שוכר את גאוני הדור, והיה תמיד צורך להתקשר לכל מיני סניפים, או לאיזה פקיד בבית המיון באיזה ישוב, לברר למה הם לא החתימו את המעטפות שלי בחותמת הנכונה, או בתאריך הנכון, או בכלל לא. היה לי ברשימת הכתובות אוסף גדול של המטומטמים האלה, אבל כבר כמה שנים שנשבר לי מזה. אז זהו, כל הפקידונים האלה מסניפי הדואר השונים, שחלקם כבר מן הסתם כבר לא עובד שם, עפו.
  • העפתי את כל אותם המוסדות והמשרדים השונים שיותר פשוט למצוא אותם בגוגל מאשר ברשימת הכתובות שלי. וגם יותר מעודכן. ממש לא הגיוני לאכסן מספרים כאלה בעידן של קישוריות מתמדת.
  • העפתי את כל אותם בעלי מקצוע ובתי עסק שצברתי תוך כדי בניית בייתנו לפני כעשור.
  • העפתי את כל אותם בעלי מקצוע ובתי עסק שצברתי במהלך אותה שליחות בארה"ב לפני 25 שנה. באמת שהגיע הזמן.
  • מחקתי עשרות של "אנשי קשר" שאין להם פרטי קשר כלשהם, מזכרת מניסיון לא מוצלח לייצא אנשיי קשר מגרסה מוקדמת יותר של outlook (תוכנה זוועתית גם בגרסתה הנוכחית)
  • איחדתי לא מעט אנשים שנותרו אחרי כל המחיקות פעמיים, גם בעברית וגם באנגלית, שריד לתקופה ש outlook  לא ממש תמך בעברית ונאלצתי לכתוב עברית באנגלית.
  • מחקתי כל מי שלא זכרתי מי הוא
  • מחקתי כל מי שאני  בטוח שאני לא בספר הכתובות שלו.

זהו, עכשיו אני מרגיש הרבה יותר "קל", מטוהר אפילו. לא כמו אותם ההודים הטובלים בנהר ה Yamuna בתמונת הכותרת של הרשומה, אבל כמעט… אבל עכשיו אני צריך למצוא עיסוק אחר לאותם מקומות שבהן אין משום מה, גישה לאינטרנט.

5 מחשבות על “טקס טהרה

  1. כמה שזה מיצג גם אותי (אני עדיין באותה חברה).
    אבל – אתה "חכם על חלשים" – כל המידע הזה תופס פחות מסמ"ק… יותר שימושי לעשות את זה על המון הנייר שיש לי בבית שברור שאין בו צורך – אני מדי פעם מתחיל וזורק המון – ובכל זאת – זה לא נגמר…

כתיבת תגובה

