נמוכי מצח


אני ממשפחה של נמוכי מצח. תמיד היה לי מצח נמוך, ואף שהיום אני די  מרוצה מהעניין,  היו שנים לא מעטות שבהם לא חשבתי שזה כל כך נפלא.

המצח הנמוך בשילוב ה"פוני" היורד ישר למטה, גרמו לי להראות חסר מצח, חסר מוח, טמבל, קוף. ובשילוב עם הגבה העבותה האחת, ממש לא אינטלקטואל. הייתי מוכן לעשות הרבה כדי שיהיה לי קצת מצח.

 לא הייתי מוכן להשקיע כל כך הרבה כמו אבא שלי – נמוך-מצח מלידה גם הוא, ממש כמו סבא שלי. אבא שלי, במהלך כל אותן השנתיים בהן הוא והוריו הסתתרו מהגרמנים במהלך מלחמת העולם השנייה, ישן עם רשת שיער לראשו, גם בתוך תקרת המתבן הכפולה בה הם הסתתרו לפעמים. כל זה במאמץ לגרום לבלוריתו ללכת אחורה במקום ליפול למטה. זה הטריד אותו יותר מהגסטאפו, יותר מהחיילים הסלובקים שסרקו את האזור מפעם לפעם.

וזה הצליח לו. ההתמדה וההתעקשות השתלמו. עד שהגרמנים הניפו את הדגל הלבן, גם שיערו נכנע ללא תנאי, ומאז זורם לו השער אצל אבי ישר לאחור, גם היום בגיל 85.

אני לא התמדתי עד כדי כך. כנער ישנתי  מפעם לפעם עם רשת שער, אבל לא מספיק כנראה. הצלחתי להזיז את הבלורית שלי בערך ב 15 מעלות, מישר למטה אל מרכז כדור הארץ אל כיוון העין הימנית, בערך. כך שרואים אצלי קצת מצח בכל זאת.

היום, בניגוד לימי נעורי, תספורת "מרינס" היא גם יותר מקובלת חברתית. אני נכנס לספר, אומר לו "עם המכונה" ויוצא כעבור עשר דקות עם שיער באורך אחיד של 4 מ"מ.  ואז, רואים לי את המצח.

הייתי יכול לעשות תספורת כזו לבד בעזרת מכונת תספורת חשמלית, אבל כיום יש לספר שלי עבודה נוספת – לקצץ את השער שהתחיל להפציע בכל מיני  פתחים שונים בראש שלי.  גם הגבה שלי זקוקה לתספורת מדי פעם. כן, עדיין יש לי רק גבה אחת. כלומר יש לי שתיים, אך מחוברות היטב. קוף, כבר אמרתי?

נמוכי המצח הופכים להיות מיעוט מבוטל בארצנו. הפכנו להיות בפירוש ארץ של גבוהי מצח. חישבו על כל האבות הצעירים שרואים עם עגלת ילדים או תינוק במנשא אבל בלי טיפת שיער לראשם. אין כבר סטיגמה שלילית לקרחת היום, ואנשים שגובה מצחם עובר סף מסוים מגלחים את ראשם בלי חשבון. האמת, הם נראים יותר חכמים ככה, ופחות מגוחכים מכאלו, כמו למשל אהוד אולמרט בזמנו, שמנסים לכסות על הקרחת בשיטת "הלוואה וחסכון", או בעזרת פאות נכריות חלקיות. זה – באמת פתטי.

ישראל, יש לי הרגשה, מובילה במספר הגברים הקרחים בעולם, ממש "מעלה קרחות". לא ברור לי למה, אבל זה עוד מקרה שבו לא אכפת לי להיות במיעוט. ממילא, גם ברוב דעותיי אני במיעוט…

הייתה לי פעם תיאוריה שהאבולוציה מובילה אותנו על מסלול שמתחיל בפרווה ומסתיים בהעדר מוחלט של שיער, מה שאומר שיתכן שאני בשלב יותר קדום באבולוציה. יותר קרוב לקופים. אז נכון שהתקרחות היא ברובה גנטית, אבל עדיין, stress מגביר נשירת שיער, וצריכת סויה, מסתבר, עוצרת הקרחות. בשורה טובה לטבעונים.

—————————————————–
הרשומה הזו היא משימת כתיבה קצרה: משימה 42 מתוך האתר http://creativewritingprompts.com/.  המשימה היא "בחרו מאפיין פיזי שלכם וכתבו כיצד הייתם יכולים לשנות או להסוות אותו".

8 מחשבות על “נמוכי מצח

  1. מענין – אני תמיד התפעלתי מהשיער שלך ואני לא מכיר את תופעת המצח הנמוך. האם מצח נמוך שווה ראש קטן?.
    כנראה שהדשא אצל השכן תמיד יותר ירוק…
    לי די ברור שמרבית הקרחים מעדיפים את זה על קרחת חלקית ולא בגלל "המצח הנמןך".

  2. הפיזיונומיה – אבד עליה הכלח. אתה יכול לחיות עם מצחך הנמוך בשלום ובשלווה, הוא לא מעיד על כלום.

  3. פינגבק: מעלה קרחות | דרכי עצים

  4. פינגבק: התינוק | דרכי עצים

  5. פינגבק: ככה זה מתחיל | דרכי עצים

להשאיר תגובה

