התנועה המגונה והעבודה בעיניים


אולי אין זה מקרה ששתיים ממפלגות המרכז מונהגות על ידי נשים (ואחת על ידי אפס בחליפה). אולי, כמו בתחומי עיסוק אחרים, למשל עבודה סוציאלית, טיפול סיעודי בחולים והוראת האמנות, ההגמוניה הפטריארכלית מוכנה ברוב טובה לפנות את הזירה הזו לנשים, רק אחרי שרוקנה אותה מיוקרה ומתגמול.

די ברור שיש רוב ברור בעם הזה לדעות ימניות עד ימניות מאד, ועד כמה שאני סולד מדעות אלה, אני לא יכול להתעלם מכך. אני לא יודע מה עשוי להפוך את המגמה הזו של דהירה ימינה, אם בכלל אפשר להפוך אותה לפני שתקרה פה קטסטרופה רצינית, אבל צדו השמאלי והמרכזי של שוק הפוליטיקה נראים כל כך לא אטרקטיביים היום לכל פוליטיקאי הרואה נכוחה מהם פני הדברים ומנסה לעשות קריירה במישור הציבורי, שלא פלא שהגברים הפקירו את הנהגת השמאל והמרכז לנשים, ש "ישחקו הנשים לפנינו", זה ממילא לא משנה.

כדי שיהיה ברור לחלוטין, אני לא חושב שנשים לא יכולות לנהל את ענייניי המדינה. הן יכולות לעשות זאת בדיוק כמו גברים. אבל אני לא חושב שהגמוניה הפטריארכלית תתן להן לעשות כן בעתיד הנראה לעין. היותן של שלוש מפלגות מונהגות על ידי נשים הוא לפיכך סימולקרה של שוויון.

אבל אני כן חושב שמשלושת הנשים המנהיגות מפלגות (אני לא כולל את דע"ם כי אין לה סיכוי לעבור את אחוז החסימה לצערי), שתיים באמת לא ראויות להנהיג את המדינה.

לגבי זהבה גלאון, אין לי דעה בנידון כי מרץ, לצערי הרב, כל כך רחוקה מלהיות אופציה לשלטון שהעיסוק בזה לא מקדם שום דבר. (לפחות אין לה שם חיבה אידיוטי – יש לי חשד אינסטינקטיבי בפוליטיקאים הנקראים בשמות חיבה דביליים, כמו שלי, ציפי וביבי) אבל אני חושב שהיא אחלה, פרלמנטרית שחבל על הזמן, ויש חפיפה די גדולה של דעותינו. הייתי מעדיף אם הייתה חותמת על הסכם עודפים עם חד"ש, אבל לא הכל מושלם…

לגבי הגברת יחימוביץ, ברור לי שהיא לא באמת מכוונת עצמה להנהיג את המדינה, אלא לכל היותר להיות שרת התמ"ת בממשלת הליכוד-ביתנו. אחרת העובדה שהיא מדברת רק "צדק סוציאלי" ותו לא, לא הגיונית בעליל. על מי היא חושבת שהיא עובדת בעיניים? מה, אנחנו גרים בבלגיה? אין אנו מחזיקים עם שלם תחת כיבוש? יש לנו בכלל גבולות ברורים? אין קשר הדוק בין ביטחון וכלכלה?  את מי היא חושבת שהיא יכולה למרוח עם דיבורים על זכויות החלשים כשהיא יושבת בכיס החולצה של חבורת הפשע המאורגן שהשתלטה על מתקני יצור החשמל, הנמלים ותשתיות הרכבת בארץ?

מצטער, אבל לדעתי מי שאין לו משנה מדינית, לא ראוי להנהיג אפילו מפלגה בינונית, קל וחומר מדינה. נכון, די כבר עם מסע ההפחדות הביטחוניסטי שבו שוטפים את מוחנו כבר שנים מחרחרי מלחמות וששים אלי קרב, ובאמת הגיע הזמן גם לדבר כלכלה. אבל גם כלכלה, לא רק כלכלה. האם זה נובע מזה שיחימוביץ חושבת בצורה צינית לגמרי שזה פשוט יביא יותר קולות? יכול להיות, אפילו סביר, אבל לא רק. אני גם חושד שיחימוביץ, כן, כאשה, בורחת ממקום בו היא לא מרגישה נוח להתבטא. זו דרכה לברוח מהתמודדות עם הגנרלים במקום בו הם יכולים לנצח אותה בוויכוח. היא פשוט לא באה לוויכוח. היא מסתפקת ב"לחזק" את ידי הצבא ומשרד הביטחון במבצע "עמוד ענן". יופי שלי!

ולגבי הגברת ליבני? מישהו מאמין שהיא הולכת לעשות עכשיו, עם אוסף זנבות השועלים שליקטה, התנועה המגונה שלה, יותר ממה ש(לא) עשתה עם 30 חברי כנסת בכנסת הקודמת? אני שמח שיש לה את האומץ לדבר על משא ומתן, נושא שיחימוביץ נמלטת ממנו כמו ממגפה, אבל אשה שהוכיחה אי יכולת לבצע שום דבר, שישנה שנת חורף במשך ארבע שנים כראש אופוזיציה, שנזכרת להפציע יומיים לפני סגירת הרשימות עם רשימה של נטושי קדימה ועזובי מפלגת העבודה, בדרך לשדה התעופה ממנו היא ממריאה להסתופף עם חשובים בפורום סבן? לליבני אין הרבה דרייב לעשות משהו, מספיק לה להראות עם שועי עולם, ולהראות צחה כשלג. טוב, על הצחות היא ויתרה כשניצלה את "חוק מופז".  ולגבי ההסתופפות עם שועי עולם? יש לי דברים יותר חשובים להשקיע את הקול שלי בהם. מצטער, ציפי. תצטרכי לעשות משהו מועיל כדי שזה יקרה, לשם שינוי.

————–

ואם צריך הוכחות מי נמצא בעמדת הכוח ומה עמדתו, הרי שזו התפלקה לאביגדור ליברמן החוצה כשכינה את שלושת הנשים מעלה "וייבערס", ועוד בפרהסיה. יותר על זה בבלוג של נעמה כרמי.

4 מחשבות על “התנועה המגונה והעבודה בעיניים

  1. לא הייתי חולמת להגיד לך או לכל אחד אחר למי להצביע – אבל יש דבר אחד שאני מתקשה להשלים עמו, וזה הלעג מהיציע, שהוא לוקסוס מסוג שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו. אנחנו נמצאים בזבל די עמוק, ומנהיגה אותנו ממשלה מאוד בעייתית, בלשון המעטה. הגברות שתקפת כאן מציעות שיפור, ולו גם צנוע, יחסית למה שיש לנו עכשיו. גם אם לא תזכינה בבחירות, ורק תהיינה חלק מאופוזיציה משמעותית – גם זה עדיף על מה שיש לנו היום. לא נראה לי רצוי להטיף דווקא להחלשה של אותם כוחות שהם פחות מטורפים מאלה ששולטים עכשיו בכיפה.

  2. הן לא שואפות להיות באופוזיציה. לבטח לא יחימוביץ. היא צריכה תפקיד כדי לצבור קרדיט ציבורי להמשך. לגבי ליבני, זו רק שאלה של כבוד אם תכנס או לא.
    ויש אנשים שאני לא לועג להם, שיש לי אפילו כבוד אליהם.

  3. את המנטרה על זה שיחימוביץ תהיה שרת התמ"ת שמעתי כבר כל כך הרבה פעמים שאני כבר יודעת אותה בעל פה. אני תוהה מי התחיל עם זה – עיתונאים (גברים!) בעיתון הארץ או בלוגרים (גברים!) בבלוגוספירה. (אולי היה מעניין לבדוק גם את התוקפנות כלפי יחימוביץ מצד תקשורת גברית, אבל נניח לזה). אין לי מושג מה היא תעשה, ולא בטוח שהיא בעצמה יודעת – נראה לי שההצלחה (היחסית) נחתה עליה בהפתעה ותפסה אותה לא ממש מוכנה. אבל נניח שיקרה הדבר הגרוע שכולם מנבאים והיא תיכנס לממשלה של נתניהו – לא עדיפה לך ההצבעה שלה בדיונים על החלטות מסוימות על פני ההצבעה של דנון, חוטובלי, וההוא עם השביל באמצע שאת שמו שכחתי? מה יש לך נגד איזון יחסי של רשימה מטורפת על ידי חלקי-קואליציה שפויים יותר?

  4. מעצבן. הפוסט הזה.
    חוץ מזה שאני מסכימה עם עדה לחלוטין בעניין הלעג שאין בו שום תועלת בין אם הוא בא מאשה ובין אם הוא בא מגבר יש כאן סלט של דעות על מנהיגות מסוימות שאפשר להתווכח עליהן לבין שימוש בקלישאות (השארת המחוזות הלא אטרקטיבים לנשים) בניסיון להציג אמיתות כלליות. אז לעניין הצד הקלישאתי –
    למיטב זיכרוני כל המתחרים של הנשים המנהיגות היו גברים. כנראה שבכל זאת אטרקטיבי להם להיות מנהיגי המפלגות האלה. ודווקא הבחירות האלה מוכיחות שגברים מוכנים להיות בכל מקום בכל מפלגה. וגם לעבור ממפלגה למפלגה. כל זאת כדי להיות שם.
    ואם מדברים בקלישאות – אולי בכלל הצעתך ש "ההגמוניה הפטריארכלית מוכנה ברוב טובה לפנות את הזירה הזו לנשים, רק אחרי שרוקנה אותה מיוקרה ומתגמול" נובעת מתוך אותה הגמוניה שמרגישה מאוימת?
    ודבר אחרון – גם בבחירות הקודמות לשמאל מרכז לא היה סיכוי ואז עמדו בראש המפלגות האלה גברים? למה הם לא הקדימו ופינו את הזירה כבר אז?
    מתינות,חבר, מתינות

להשאיר תגובה

