חזרת לבנה של אבא שלי


החזרת הלבנה של אבא שלי היא מעדן שלא מן העולם הזה. היא מתחרה עם החרוסת של אבא שלי על תואר המעדן של שולחן הסדר, ולא ממש מתפקדת כ"מרור" שכן היא ממש לא ממררת את חיי האוכלים אותה, להפך.

המתכון הוא בעצם מתכון של סבתא שלי אתל, אמו של אבי. אני חושב שזהו סוג החזרת הנאכל באוסטריה, ללא סלק אלא רק עם שורש חזרת, שקדים וחומץ. אני אוכל אותה עם כל דבר, עם חומוס, על ירקות מאודים, הוא מוסיף טעם לכל דבר, כמעט כמו טחינה. אבל לא הולך טוב יחד עם טחינה – שני טעמים דומיננטיים מדי. זהו מאכל טבעוני כמובן.

אז הנה המתכון, מפי הגבורה:

מרכיבים:

1 שורש חזרת בקוטר 3-4 ס"מ ואורך כ 20-25 ס"מ

300-400 גרם שקדים לבנים קלופים

חומץ הדרים 5%

סוכר (או ממתיק מלאכותי)

אופן ההכנה:

עם סכין הפלדה של מעבד המזון (ה"מגימיקס") טוחנים את השקדים עד לדרגה של קמח גס, שמים את השקדים בקערה, בלי לשטוף את קערת מעבד המזון.

עם דיסק הפומפיה הגס של מעבד המזון מרסקים את שורש החזרת המקולף (אפשר גם עם בפומפיה העדינה, אך זה נגמר בבכי תמרורים בדרך כלל).

מוציאים את הפומפיה ומחזירים את סכין הפלדה למעבד מזון, בלי להוציא את השורש הטחון.

בעזרת סכין הפלדה ממשיכים ומרסקים את השורש עד לדוגל הקטן ביותר האפשרי, בערך לגודל של קוקוס טחון.

שופכים פנימה חזרה את השקדים לתוך המעבד עם השורש המרוסק.

מכינים תערובת של 1/3 חומץ ו 2/3 מים, עם קצת סוכר או 3-4 טיפות ממתיק נוזלי. בערך כוס גדולה (300 מ"ל)

מוסיפים את תערובת הנוזלים תוך כדי ערבוב השורש והשקדים בסכין הפלדה, עד שמתקבלת תערובת חלקה במרקם של טיט. התערובת נוטה להידבק לדפנות מעבד המזון, ואפשר פשוט לעצור את מעבד המזון ולהוריד אותה למטה. אם חסרה חמיצות, מוסיפים עוד חומץ, עם חמוץ מדי, מוסיפים מים.

החזרת חריפה יותר בהתחלה, וחריפותה מתעדנת עם הזמן. היא יכולה להישמר במקרר כמה חודשים טובים, כך שאין מה להיבהל מהכמות. תיהנו!

יש עוד מתכונים טבעוניים וגם עוד רשימות שלי הקשורות לטבעונות.

מחשבה אחת על “חזרת לבנה של אבא שלי

  1. פינגבק: קרומפלי-סלט של אבא שלי | דרכי עצים

כתיבת תגובה

