חרוסת תפוחים ואגוזים


החרוסת של אבא שלי היא משהו שאני לא מבין למה אני אוכל רק בפסח. האמת, יש בזה המון קלוריות, וזה הולך רק עם מצה. גם זה מתכון שהגיע מסבתי אתל, וגם הוא מתאים לטבעונים.

מרכיבים:

3 ק"ג תפוחי עץ ירוקים חמוצים מסוג גרנד.

500 גרם אגוזי מלך

כוס יין אדום חצי יבש

חצי כוס סוכר (אפשר דמררה או חום)

אופן ההכנה:

טוחנים את האגוזים במטחנת אגוזים ידנית (לא בסכין הפלדה של מעבד המזון).

מקלפים את התפוחים ומגלענים אותם, מרסקים אותם בפומפיה הגסה של מעבד המזון.

בלי להוציא את התפוחים, מוציאים את הפומפיה ומכניסים במקומה את להב הפלסטיק של מעבד המזון.

תוף כדי ערבוב, מוסיפים בהדרגה את היין, הסוכר והאגוזים הטחונים עד לקבלת הסמיכות הרצויה. צריך לטעום ולהוסיף יין, סוכר או אגוזים לפי הצורך – הכמויות למעלה משוערות בלבד.

אפשר לאכול מיד, אך היין נספג טוב יותר אחרי כמה שעות או אפילו יום, אם תצליחו להתאפק כל כך הרבה זמן. שומרים במקרר  (עד כשבוע) ואוכלים בעזרת פסים ארוכים וצרים של מצה

בתיאבון! יש עוד מתכונים טבעוניים וגם עוד רשימות שלי הקשורות לטבעונות.

מחשבה אחת על “חרוסת תפוחים ואגוזים

  1. פינגבק: קרומפלי-סלט של אבא שלי | דרכי עצים

כתיבת תגובה

