קשה לשנוא אותם


חזרתי לשומרון.

נסעתי לחו"ל ב 60 שקל, באחד ממאות האוטובוסים שגדשו כל כביש ומשעול בשטחים הכבושים. את האוטובוס שלי הוציא ארגון בשם משקפת. ארגון עם כוונת הפסד, ששם לו למטרה להביא אנשים לראות במו עיניהם את מדינת יהודה, ולגרום להם להפנים שאין דרך חזרה. שעברנו את נקודת האל חזור.

לשם כך הם מציעים טיולים במחירי הפסד לגופים כמו הפנסיונרים של המפעלים הפטרוכימיים, שאל האוטובוס שלהם הצטרפתי. לא קהל אידאולוגי של "נאמני ארץ ישראל" כמו זה שאתו סיירתי בפעם הקודמת בשומרון, סתם אנשים פשוטים, טובים ולא ביקורתיים.

עיקר הסיור הפעם היה ב"רכס הגדעונים" שבמרכזו הישוב איתמר, מן הקיצוניים שבהם, עם כ 80 משפחות, וסביבו, פרושות לאורך כל הרכס חוות חקלאיות של בודדים, כ 60 משפחות ש"פרצו את הגדר" ויצאו מחוץ לגדרות הישוב, לעבוד עבודה חקלאית, בעקבות הראשון שבהם, אברי רן, אימת ערביי הסביבה, יוצא סיירת מטכ"ל, והיום בעל חווה ענקית בשם "גבעות עולם" ובה עשרות לולי ענק המייצרים כמויות גדולות של "ביצי חופש" אורגניות.

בחווה שלו דווקא לא ביקרנו, צריך היה לחלק את נטל אירוח ושכנוע המבקרים בין כל החוות בסביבה. תחת זאת היינו בחווה בשם "אלומות" ממזרח לאיתמר ובמשק צימרמן ממערב לאיתמר. ואני חייב להודות שקצת קשה לי לשנוא את האנשים האלה.

ראשית, הם לא בטלנים. בניגוד להרבה מאד מתנחלים העובדים במלאכות לא יצרניות לשיטתי, כמו ללמד את ילדיהם שלהם על חשבוני, או לתפעל אינספור מדרשות תורניות, וזה במקרה הטוב.הם חקלאים חרוצים, נמרצים ובעלי יוזמה המוציאים את לחמם מן הארץ בזיעת אפיהם. אין להם פועלים שכירים, יש להם טונות של ילדים, הם חיים בסביבה עוינת, ועדיין מצליחים לעשות הכל. הם חיים את תקופת התנ"ך מחדש,. וגם מתלבשים בהתאם.

שנית, הם אוחזים בכל האידאולוגיות ה"נכונות". הם עושים חקלאות מקיימת. הם מייצרים ביצים אורגניות שלא בלולי סוללה (לא באמת ביצי חופש למרות שמשווקים אותן ככאלה). הגבינות שלהם מחלב עזים שהם רועים בשטח. במשק צימרמן יש ממש  food forest שנעשה על פי מיטב עקרונות ה permaculture, אבל בלי לדעת אותם, רק מתוך אינסטינקט בריא וניסיון. והם אוגרים מי גשם ואף מגדלים דגי koi בתוך המאגר המטוהר ביולוגית.

וכל זה תוך גידול 6 ילדים (במשק אלומות – ועוד היד נטויה) ו 10 ילדים במשק צימרמן. הילדים גדלים בטבע, מאד עצמאיים, ומאד אידאולוגיים, גם אם זו אידאולוגיה לה אני מתנגד בכל תוקף. 

במשק צימרמן, האישה עושה את כל החקלאות בכעשרים דונם, פחות או יותר לבד, כולל לצאת בטרמפים מדי יום למכור את התוצרת, בעוד בעלה מטפל בעצמו  בשני הוריו הסיעודיים בני המאה הגרים עימם.

חוץ מזה הגברים שם מאד קרביים. זה ממשק אלומות טייס מסוקים, עושה מילואים יום בשבוע  (וגם יש לו 17 אחים!). גם צימרמן קרבי, נפצע שלוש פעמים בקרב וגם פעם אחת בפיגוע בבית הדסה, חברון. מה לומר, מלח הארץ.

ולמרות כל זה, אני חושב שהם לא צריכים להיות שם. אני חושב שחובה מוסרית עלינו לתת לכל תושבי המדינה הזו (גם הלא אזרחים) זכויות שוות, ואני מעדיף שזה יהיה על ידי חלוקת הארץ. אני באמת לא רואה ברירה. מצד שני, האנשים האלה כל כך נחושים, כל כך מסורים לאידאולוגיה שלהם, ועושים כל כך הרבה ילדים שילכו בדרכם, שאני לא רואה איזה סיכוי יש לי, או לשמאל הישראלי בכלל, להתמודד אתם.

כתבה ממוסף יום העצמאות  של עיתון הארץ על חקלאות הכיבוש האורגנית.

12 מחשבות על “קשה לשנוא אותם

  1. כלומר, המציאות מורכבת מכדי שאפשר יהיה לסכמה בכמה משפטים פשוטים. עם התובנה הזאת אני יכולה להסכים.

    • הנה משפט פשוט: צריך לסיים את הכיבוש. ומהר. גם אם הכובשים מעבדים את האדמה הכבושה בשיטות אקולוגיות.

      זה שהיטלר היה צמחוני מקזז את השואה?

      • אני דווקא חשבתי על משפטים אחרים פשוטים-לכאורה, כמו למשל, אני לא מסכים אתם ואני חושב שהם גורמים נזק כבד אז אני צריך לשנוא אותם. וזה, כפי שמשתמע גם מכותרת הפוסט, לא כל כך פשוט.

      • בהחלט. צריך לסיים את הכיבוש הפלינאצי של חלקים ממולדתנו, ויפה יום אחד קודם. קל וחומר כאשר ידוע שאינם מעבדים את האדמה היהודית הכבושה בשיטות אקולוגיות.
        זה שהפלינאצים לא מסוגלים להגיע לרמתם הארגונית והטכנולוגית של מושאי הערצם מהמאה שעברה, הנאצים של גרמניה, מקזז את רצונם לבצע בנו טיהור אתני מושלם שמלווה ברצח?

  2. מענין אותי מה האנשים האלה, שלפי תאורך נשמעים רציונליים או לפחות לא משיחיים, אומרים, ואיך הם מתרצים את שהייתם שם…

    • הם משיחיים לגמרי. שהותם שם, לדבריהם, היא כשי שערבים לא יעזו לעלות יותר אל הרכס. הם נשאלו וענו שאין להם שום קשר עם הערבים, ואין להם שום צורך בקשר כזה, לא עכשיו, ולא אי פעם. וזו הארץ שלנו בלבד, שניתנה לנו מאלוהים. מה לא ברור?

      • הנושא עלה כבר בשנות ה-30 של המאה הקודמת. האם מקבלים מדינה לצד הערבים או לחילופין רוצים את כל ארץ ישראל. בן-גוריון -לקבל ואם יש צורך אז להילחם על, טבנקין והדתיים הלאומיים – ארץ ישראל השלמה, כצנלסון…
        מסתבר שאין חדש תחת השמש.

      • לא ברור לי מה אתה עושה בארץ הזו אם אינך מאמין בזכותו של עם ישראל על כל חבליה, לרבות שומרון ויהודה. מי שחיים בצפון ת"א הם כובשים שחיים על חורבות שייח' מוניס, כך שאין להם שום יתרון מוסרי על פני מי שחיים ביו"ש. אפילו באתרים השמאלנים שלכם אינכם מסוגלים לשטות בכל הקוראים במשך כל הזמן.

        הטענה שהגויים לא יקבלו אותך בחו"ל נופלת לאור זה שחיים שם יהודים רבים שדעותיהם דומות לך, כמו גלעד עצמון, דרור פיילר, נועם חומסקי וכהנה וכהנה.

  3. את מי אשנא היום? האם זו אחת התופעות של מחסור בויטמין B12?
    החיים במקום שאינך *מאמין* שיש לך זכות לחיות בו, מקום *ששייך* לך, הוא קשה מאוד. אני ממש מעריץ אותך על היכולת להתעורר בכל בוקר למציאות בה אתה רואה את עצמך בתור גורם מפריע.
    בעולם בו כל מיני הצמחים, כל מיני החיות וכל העמים מתנהלים לפי אותו כלל פשוט, בו כל מין רואה את עצמו בעל הזכות הגדולה ביותר להימצא *ולחיות* במקומו, זה צריך להיות מאוד קשה לשחק לפי כלל הפוך לגמרי – אין לי זכות לטרוף, אין לי זכות להתיישב בארץ אבותיי. עוד יותר קשה להתנהל במשחק הזה לפי החוקים שמכתיבים אלו שבסוף המשחק אצלם אתה לא קיים – ועוד לעשות זאת מבחירה.
    אני מבין טיעונים טקטיים על הדרך הטובה ביותר להישאר במשחק.
    אני לא מסוגל להבין את הרצון לאימוץ מטרת המשחק של היריב.
    לי במקומך היה קשה להתעורר כל בוקר כשמחלון ביתי נשקף הכפר הכבוש טירה, לאכול אוכל אורגני שגדוד של צרעות אימתניות שמר עליו מפני חרקים תמימים שרק רצו ביס, בעוד שעובדי העיריה צאצאיהם של הממלוכים\עותמאנים\מצרים\ערבים\צלבנים מפנים את האשפה בשכונתי. מעריץ אותך על ההתמדה.

להשאיר תגובה

