החיפוש אחרי ה man-bag המושלם


זה מעין חוק טבע: לגברים יש כיסים, לנשים יש תיקים. וכמו שאני מנסה למרוד בכל חלוקה דיכוטומית, גם החלוקה הדיכוטומית הזו ממש לא הגיונית בעיני. יש המון מקרים שבהם זוגתי שתחיה הייתה יכולה לצאת מביתה בלי תיק, אבל היא תיקח בכל זאת תיק, גם אם הוא יחזיק לא הרבה יותר מטלפון, מפתח וכרטיס אשראי. והתיק ינטרל אחד משתי ידיה. גם הארנק שלה הוא כזה שמיועד לתיק, לא לכיס.

לכול הגברים יש מקרים שבהם הכיסים לבדם לא מספיקים וצריך משהו יותר גדול. וכאן בא לעולם מה שבאנגלית נקרא  man-bag, או Man-purse  (או ההלחם Murse). אלו בדרך כלל תיקים הדומים למדי לתיקי נשים בגודל ובצורה, ובקולנוע או בטלוויזיה מהווים מטרה ללעג של "הגברים האמתיים" כמו בקטע המופתי הזה מסיינפלד   (!It's not a purse, it's European). שכן אם מישהו מתמקם בחלל שבין הקטבים הבינריים (גבר/כיסים – אשה/תיק) הוא מסכן את הסדר החברתי הקיים וגם זהותו לא ברורה שכן אין הוא מתייצב כאן או שם.

אין לי בעיה תדמיתית ללכת עם "תיגבר" (המצאתי כרגע – הֵלחם של תיק וגבר, בדומה ל Murse), אלא שאני לא סובל להחזיק דברים בידיים לזמן ממושך, ואין שום סיבה לנטרל יד אחת כשיש אופציות אחרות. לכן מבחינתי, תרמיל קטנטן הוא הדרך הטובה ביותר לסחוב כל מה שלא נכנס בכיסים  למשל כמו זה שבתמונה מטה, מתוצרת "המפנה הצפוני". תרמיל בנפח של שמונה ליטרים (בלבד) שלתוכו נכנס "על הקשקש" מחשב נייד בעל מסך "12, טלפון, עט ולא הרבה יותר.

הבעיה שנורא קשה למצוא תרמילים כה קטנים. בארצנו פשוט אין וגם בארצות הברית המעטירה, בימים שמעבידי דאז עוד שלח אותי לשם לעתים מזומנות, נדרש צייד ממש נחוש כדי למצוא תרמיל קטן דיו. זה שלמעלה ניצוד בחנות הדגל של North Face ב Seattle ויש לו שתי חסרונות: אין שום ריפוד להגן על המחשב הנייד ואין ממש כיסים או איבזורים להחזיק בהם שמונצ'ס קטנים. והוא גם לא יפה, לפחות בעיני.

ואז מצאתי את זה שלמטה: מתוצרת Eagle Creek. תוצרת מעולה. גודל טוב ומספיק כיסים ואבזרים. בלי ריפוד הגנה ללפטופ. אבל הוא כבר מתחיל להתפורר, ו  Eagle Creek כבר לא עושים תרמילים בגודל הזה. בדקתי באתר שלהם ואין שם שום תרמיל שנפחו פחות מ 22 ליטר. מעצבן.

או כרגע יש לי את זה, מאותה תוצרת. הלפטופ (11.6") נכנס בקושי, אין ריפוד, בקושי נכנס גם הספק ואין מקום אפילו לסנדביץ אבל מה – התרמיל באמת קטן. תשאלו – מה הבעיה? אז קח תרמיל יותר גדול. נאמר 30 ליטר. יש לא מעט, לא? אז לא, לא מקובל עלי!  יותר גדול מזה יהיה סתם תרמיל מגושם. אז כרגע אני בחיפושים אחרי התיגבר המושלם. ואם מישהו מכיר – ספרו לי.

זה חייב להיות עם רצועות כתפיים. תיק צד לא בא בחשבון – מתחלק מהכתף. תיק המוחזק ביד ותופס יד גם לא בא בחשבון. ריפוד ללפטופ קטן עדיף, תא נפרד לאבזרים ומטענים רצוי.

הנה מה שמצאתי בינתיים, בחנות מזכרות לתיירים בקיבוץ גינוסר: יצירת מופת פרוותית-צה"לית:

אבל אני אמשיך לחפש. הבנאדם צריך לטפח איזה חסר…

12 מחשבות על “החיפוש אחרי ה man-bag המושלם

  1. כפי שאתה יודע, אני מסתובב עם "מותנית" כבר שנים. לאחת שאיתי בשנים האחרונות יש 7 תאים ב 5 חללים. לא מספיק לטאבלט אבל בעידן הטלפון החכם, ביום יום, לא צריך יותר. אכן, שאני צריך יותר, הצעד הבא הוא תרמיל גב סטנדרטי בגודלו.
    בני א.

      • כששוטטתי היום ברחבי התחנה המרכזית החדשה של תל אביב, העייניים שלי חיפשו תרמיל שיעמוד בדרישות שלך. בכלל התחנה הזו כנראה קשורה איכשהו לבלוג שלך, גם המון תיקים וגם נופים ואנשים שאתה כותב עליהם.
        סופשבוע רגוע
        🙂

      • תתחדש – אני מניח שקנית באינטרנט – לכשיגיע נא כתוב ביקורת אם אכן עומד בציפיות 🙂
        בני א.

  2. פינגבק: חווית הסירה | דרכי עצים

  3. nמאחר ופסלת במחי הערת אגב את הרעיון של תיק צד אני מחויב להגיב ולספר לך שיש לי תיק צד נפלא, שזש"ש (שזוגתי שלי שתחיה) קנתה לי (בברצלונה). אני מניח אותו על כתף אחת, מעביר את הרצועה מעבר לראש והוא נח לו בשלווה על המותנית הנגדית ולא מרתק שום יד. אפשר להכניס לתוכו לפטופ 14 אינטש + מטען + פיצ'פקס אבל מה שהכי חשוב בו שהוא משווה לך מראה צעיר ואופנתי עם שיק בוהמייני קל :-). בקיצור שווה !

  4. מעניין, אתמול ראיתי צילום של קייט מידלטון הולכת לקראת טקס על שטיח אדום בשמלה שחורה אלגנטית מאד ובידה ארנק, משני צידיה בעלה ואחיו בחליפות ללא כל ארנק. אז דבר ראשון שחשבתי : "מה יש שם בארנק שלה אם יש שם משהו בכלל?"

להשאיר תגובה

