בקריה


יש קריה אחת שלא במקומותינו, וגרים בה כשמונת אלפים איש ואישה. כ 1500 מתוכם הם מבני השבטים – קוקי-צ'ין-מיזו ממדינות מיזוראם, אסאם ומאניפור שבצפון מזרח הודו , על גבול מיאנמר.

גם גן ציבורי גדול, וקצת מוזנח יש בקריה. בקצהו העליון של הגן קבור בן הישוב, רופא, שבני הישוב גאים בו מאוד. אותו רופא, "דור שביעי לאדמו"ר הזקן "בעל התניה" רבי שניאור זלמן מליאדי", ש"מסר את נפשו למען עם ישראל תורתו וארצו". . אותו  רופא שירה לאט ובנחת חמש מחסניות שלמות לתוך קהל מתפללים מוסלמי במערת המכפלה. בזמן שחיילי צה"ל עמדו מנגד וחיכו שיגמרו לו הכדורים, או שיהיה לו מעצור בנשק, או שהמשטרה תגיע. (כך הצהירו בתחקיר לאחר מעשה). אותו רופא "נקי כפיים ובר לבב", ש"מסר את נפשו" יחד עם נפשם של עוד עשרים ותשעה מוסלמים, ופצע מעל מאה.

29 מתים מאוחר יותר, המתפללים "הסתדרו"  עמו  בכוחות עצמם וחסכו לחיילי צה"ל לפעול כנגד יהודי. שהרי הם שם "רק כדי להגן על היהודים". לפקח עליהם זה תפקיד המשטרה.

ובבוקר יום שישי, יושבים באותו הגן ממש, זה הנקרא על שם הרב כהנא, גם שלושה בחורים. אלו, נדמים במבט ראשון כפועלים חקלאיים מתאילנד, יושבים ומערבים ערק עם קולה. אלא שבמבט שני מתגלות כיפות סרוגות קטנות קוטר על ראשם.

אלו שלושה מ"בני המנשה", שהובאו כדי לאכלס את הקריה. מבני אותם השבטים שיהדותם היא לא יותר מאשר ניסיון (מוצלח במקרה זה) לחלץ עצמם מעוני בעולם השלישי. יש משהו פתטי בכך שמביאים אוכלוסיות ילידיות משבטים נידחים ברחבי העולם, כדי לדחוק את רגלי האנשים היושבים בחברון מימים ימימה. כדי שנוכל לשים אותם יחד עמנו, באותו הצד ה"לא ערבי" של המאזן הדמוגרפי.

ולא שאני בא בטענות לבני המנשה, שתגובותיהם הזועמות לרשומה הזו מופיעות בסופה. חשוב לי להבהיר שהטענות שיש לי הן בעיקר למתנחלים, המנצלים את תמימות בני המנשה ואת נכונותם לעשות הכל כדי להגיע לישראל – אפילו להיות מיושבים ליד ישראל, בשטח כבוש. בדיוק כמו שהביאו את עולי צפון אפריקה לחבל לכיש בלי לתת להם הרבה בחירה, כך הוסעו בני המנשה ישר אל חברון. ושם מלמדים אותם אך ורק את הנרטיב המתנחלי-משיחי. איש לא טורח לספר להם על נרטיבים אחרים המסתובבים פה באזורנו.

אם לשפוט על פי שלושת השיכורים בצהרי היום בתמונה מעלה, לא קהילה של תלמידי חכמים ייבאנו מהודו. אבל עם פאות הלחיים המסתלסלות והציצית המשתלשלת (בתמונה מטה), הם כנראה מספיק טובים לדעת המתנחלים בכדי לשרת אותם ולסחוב עבורם את המשלוחים מהסופרמרקט לבתים עליהם השתלטו בלב העיר חברון.

אגב -אם מביאים "פועלי כיבוש זרים" כדי לאכלס את הקריה, על מה נזעקו אנשי הקריה כאשר נשלחים "פועלי פינוי זרים", פליטים מסודן במקרה זה, לפנות מאחז מאחת הגבעות סביב הקריה, שעליהן מתפרסים והולכים אנשי הקריה ללא היתר ובניגוד לחוק? ממאחז "מצפה אביחי" במקרה זה. אם רב-תרבותיות, אז עד הסוף…

לקריה יש לא מעט שלוחות. גרורות בעצם. אחת, "גבעת האבות" שמה, כבר לא מאחז, ממוקמת על גבעה הסמוכה לישוב. בין השכונה והקריה מפריד עמק ובו שטח חקלאי מעובד, שכונה שתושביה מוסלמים והיא חלק מחברון, וכביש. בכביש הזה מותרת הנסיעה אך ורק ליהודים.

יש גם אוהל בעמק שבין "הקריה" ל"גבעה", מאחז שמדינת ישראל לא מצליחה לפנות, וגרם מדרגות האמור ליצור "רצף עירוני" בין הקריה לגבעה, על כה ללא הצלחה. אבל  – אל דאגה. זה רק שאלה של זמן.

29 מחשבות על “בקריה

  1. המציאות, כהרגלה, עולה על הדמיון.
    אבל אם לא היית מצביע, לא היינו רואים.
    תודה!

  2. תודה לך על הכתיבה…ואני מקווה שנצליח לשנות את פני הזמן…

  3. פינגבק: טיול של שבת | דרכי עצים

  4. פינגבק: הביאו לי עוד שחורים | דרכי עצים

  5. פינגבק: Hannibal ad portas | דרכי עצים

  6. בואנה יכותב נחבד לפי הכתבה הזאת אני מבין שאתה מחפש ורואה דברים קצרים. אנחנו שבט בני מנשה חיים כאן יותר מעשרים שנה בעיר האבות, ומתחזקים את המדינה הזאת ושומרים עליה מאנשים כמוך שמחפשים כל הזמן דברים שליליים. אם תרצה אני מזמין אותך אלי בעיר האבות ומוכן להראות לך דברים אמיתיים שתתחרט על מחשבותיך.

    https://www.facebook.com/hakhokhma

  7. כותב יקר
    אתה רואה דברים מנקודת מבט מאוד מוזרה לדעתי-כדי ליכתוב דעה על משהו אתה צריך ליראות את הכוס המלאה!
    רוב הבני מנשה שאני אישית מכירה-הם אנשים יותר מתורבתים מהישראלים שחיים בינינו!

      • אני לא מבינה..
        בכתבה שקראתי אתה נותן רושם חזק שאתה לא אוהב בני מנשה . יותר נכון שונא אותם .
        אז למה אתה מגיב כאילו בן אדם אחר לגמרי כתב את זה ?

  8. מה שכתוב כאן זה לא אלא כתבה מאוד לא נכונה באופן בוטה!!
    "יהדותם היא לא יותר מאשר ניסיון (מוצלח במקרה זה) לחלץ עצמם מעוני בעולם השלישי"
    א. בני מנשה לא הגיעו סתם לארץ כדי לחלץ את עצמם מהעוני שהיה בהודו ,
    הם עלו לכאן עם רצון להכיר את היהדות ולהיות חלק מימנה!!
    "לא תלמידי חכמים ייבאנו מהודו. אבל עם פאות הלחיים המסתלסלות והציצית המשתלשלת (בתמונה מטה), הם כן שימושיים לסחוב עבור המתנחלים את המשלוחים מהסופרמרקט לבתים"
    ב. אני בטוחה ב- 100% שאתה לא זה שהיה אחראי על העלייה שלהם , ואיין לך שום מושג מה הם עברו כדי להיות כאן !
    ולא צריך לישפוט אותם לפי ה- "פאות המיסתלסלות" כביכול שיש להם בתמונה!!!
    הם באו לכאן ללא כל יכולת לעבוד בעבודות מסודרות מישום שוויתרו על כך בתמורה לעלייתם לארץ !.
    בני-מנשה כי הם חלק מהעם וחלק מהיהדות היהודית !!!
    והכתבה הזאת מראה רק את הצד השני של התמונה המלאה .
    כותב יקר.
    אתה גיזען וזה עצוב שיש אנשים שקוראים את הכתבה הזאת ומאמינים לה.

  9. מצטער לומר אך מי שכתב את את הכתבה הוא בור.
    דבר ראשון אותם "פועלים זרים" בניגוד לסודנים הם יהודים על אפך וחמתך וזה מוכח אז אל תזבל את השכל.
    וכמו שאומרים בכל מגזר יש אנשים טובים ואנשים פחות טובים, אנחנו קהילה קטנה אז ברור שיהיה לך קל יותר למצוא את החסרונות שבנו, אני למשל מאותם "פועלים זרים" יש לי תעודת בגרות מלאה ולומד תואר הנדסאי בחשמל גיל 18 דרך אגב ויש עוד כמה כמוני אבל זה לא יעניין אותכם נכון? כי אתם רוצים להוציא אותנו בצורה רעה אני חייב להודות שאתם אלופים בזה ולא רק בקטע שלנו אבל נעזוב את זה לעכשיו.
    ובנוגע לטענה שלך שאנחנו לא יהודים איך תסביר את המנהגים בעלי אופי יהודי שעברו אצלנו בהודו מדור לדור?
    דרך אגב לפחות 90 אחוז מהקהילה שומרים שבת+כולם אוכלים כשר בקיצור חיים חיים דתיים יש לנו כמה רבנים מהמוצא שלנו ואני לא מצליח למצוא מה לא בסדר בתמונה, שותים? בוא אני יביא לך תמונות של אנשים שותים ומקיאים וכ"ו ולו דווקא במגזר שלנו מופתע?
    ,עובדים במשלוחים? כנ"ל, ושתדע שגם אלו הם רק חלק אפסי מהקהילה שלנו, לידיעתך פגועים כמו זה שעשה גולדשטיין הם נדירים וגם כשהם קורים אנחנו אומרים שאותם אנשים הם קיצונים לעומת חבריך ה"פלסטינים" שמבצעים פיגועים בכל יום בין אם זה לשטוף לך את הרכב חינם במטר אבנים או בבקבוקי תבערה אך פיגועים אלה מוסתרים ע"י התקשורת השמאלנית ועוד שאצלם מי שמבצע פיגוע נחשב לגיבור יחי ההבדל הקטן!.
    תלמד היסטוריה לפני שאתה מזבל את השכל ארץ ישראל שייכת ליהודים במשך 2000 שנה חיכינו לחזור לארץ אבותינו
    כשכל הזמן הזה היה קמצוץ יהודי בארץ, ארץ ישראל וירושלים מוזכרים אינספור פעמים בסידורי התפילה שלנו ובתנ"ך, ובקוראן? 0 פעמים ירושלים לא מוזכרת בקוראן אפילו פעם אחת תבדוק…..
    אותם "פלשתינים" שמכנים את עצמם בלסתינים משום מה היא עוד הוכחה לכך שפלסטין היא בלוף אחד גדול תמצא לי עוד עמים שלא יודעים לבטא את השם שלהם מוזר נכון?
    פלסטין זאת ירדן זה מקומם של הפלסטינים, חזרה לקווי 47 תביא חורבן לבית היהודי בארץ ישראל הם רוצים את כל ישראל לא רק את מה שהיה ב47 אחרי הכל זה היה המניע למלחמת העצמאות, ובנוסף כמה מדינות ערביות יש? וכנה מדינות יהודיות יש? אכן מדינה יהודית יש רק אחת לעומת המדינות הערביות שמהוות את רוב אסיה ודרך אגב אירופה כעת אוכלת את מה שבישלה לעצמה בקרוב האסלאם ישתלט על אירופה וכך גם על אמריקה אבל על מי אני עובד? אין אין חייבים לעצור את "הכיבוש" הציוני.
    האסלאם היא דת של טרור רצח והרג איזה מין אלוהים היה מצווה להרוג? כנראה שהם התבלבלו בינו לבין השטן.
    עכשיו נדבר על העניין שבשבילו הגבתי כאן כן, אדון נכבד אני ימני מתון כפי שניתן לראות וגם אני אחד מקהילת בני מנשה שמכונים בפיך "פועלים זרים" עזוב לרגע את זה שאני ימני, אני כאחד מהקהילה הזאת כאב לי לקרוא את הכתבה שלך סילפת כאן דברים בצורה לא הגיונית על הקהילה שלנו הוצאת אותנו בצורה נוראה לקחת את הטפל והפכת אותו לעיקר לקחת מיעוט מהקהילה שלנו והפכת את כולנו לכמותם הוצאת שם רע לקהילה שלנו כולה והפכת אותנו לכאלה שתומכים בטרור.
    מקווה שתבין את הטעות שעשית ואני גם מקווה שכל בני הקהילה יסלחו לך על כך שהוצאת שם רע לכולנו.

    • "אותם "פלשתינים" שמכנים את עצמם בלסתינים משום מה היא עוד הוכחה לכך שפלסטין היא בלוף אחד גדול " כך אתה כותב – וואלה – רק יצאת מהג'ונגלים של מיזורם, אך לא מזמן גויירת לחומרה, וכבר אתה חושב שיש לך זכויות פה שמבטלות את זכותם של האנשים שגרים פה מאות ואלפי שנים? למה מה? כי אתה "יהודי"?
      ואתה מכנה עצמך "ימני מתון"? למה, כי אתה לא נוהג כמו ברוך גולדשטיין?
      מדהים איך שטפו לכם את המוח. המתנחלים עשו פה עיסקה טובה..

      • אם המגיב היה טורח לשאול את שכניו הפלסטיניים כיצד הם אומרים את שם ארצם, הוא היה שומע אותם אומרים Falastin ולא Balastin. הבעיה היא ששטפו לו את המוח עם הרבה שקרים, וזה אחד מהם. מה שכן, ישנה נימה תמימה, יפה ומכובדת בכל התגובות של בני הקהילה. אני שמח שהם קוראים את הדברים, והתגובות שלהם מוסיפות מאוד לפוסט. אני רוצה להגיד להם רק זאת – לטעמי הזכות שלהם לבוא לכאן ולגור כאן היא יסודית מתוקף היותם בני אדם. עובדת היותם יהודים אינה מעלה ואינה מורידה כהוא זה.

  10. ואללה……. אין לי מילים, אני בשוק מהגזענות שמובילה לבן אדם הזה לכתוב דברים כאלה. אולי אתה מחפש צומת לב כדי להיות מפורסם אבל אתה יודע מה… לא ילך לך בחיים. אתה סתם גזען וקנאי מאיתנו ותמשיך להיות מתחת לרגלינו וזה בסדר…. אני מבינה שאתה מחפש להיות בחברה שלנו אבל זה לא דרך ארץ, ככה יהודים לא צריכים להתנהג אולי הורים שלך לא לימדו אותך, בגלל זה אנחנו כאן הבני מנשה.

      • סינתיה אם הבנאדם הזה היה מכיר אותך הוא היה מתבייש במילים שהוא כתב

  11. ל מה שכתבת על ל שבט בני המנשה לצערי נובע מבורות והתנשאות שגובלת בגזענות – מי אתה בכלל? אתה מכיר אותם? אתה בכלל יודע מי הם שאתה מרשה לעצמך לזלזל באנשים אלו ? אז בוא אני אחדש לך אני מכירה כמה מהם הם אנשים מדהימים והלוואי המון אנשים בחברה הישראלית היו חצי ממה שהם ולרשום שהם נראים תאיילנדים זה כמו להגיד על גברים שהם ממוצא מזרחי ערסים אתה בור ותתבייש לך הם אנשים שבאו לכאן מציוניות הם תרבותיים ומנומסים ברמות שאתה היית נראה שוק על ידם הם משכילים ותורמים הרבה ויש המון גם שהם לא עושים רק משלוחים וגם אם כן כל עבודה מכבדת את בעליה אתה פשוט הוכחת

  12. רגע ..
    לא הבנתי גד ,
    בפירסום הנ"ל אתה טוען שהמיתנחלים מנצלים את.בני המנשה .
    ושהם הישתלטוו גם על המקומות?
    בתור אחת שהיא בת מנשה אני רוצה לומר שמאוד חבל שדווקא מיכול.הקהילה ראית רק את השלושה האלה שכניראה גם הוציאו שם רע ביגלל המראה המביך שלהם . ובאמת יש משהו בדברים שכתבת אבל אני פושוט אומרת שכדאי לך ליראות שלא כל בני מנשה ניראים ומיתנהגים ככה ןשזאת סתם סטיגמה.
    אבל בתור אחת שגרה בארץ אני ממש היתאכזבתי ליקרןא מה שכתבת על.המיתנחלים.
    הם לא אנשים שרוצים בעיות.
    הארץ הזאת שייכת לנו אני לא מבינה אז למה אי אפשר לגור בה אם היט שייכת לנו .
    ממש חבל שככה ראית וכתבת את זה …

  13. למה כולם כלכך כועסים באמת.
    ולמה להישתמש במילים כאלה גבוהות ?

  14. לפי הסיפורים שאתה ממציא וכותב ..אני מבין שאתה פשוט שונא את שבט בני מנשה! אתה פשוט ישר חיפשתה ומצאתה את הצד הלא כל כך נעימים שעשו כמה מחלקי בני מנשה ..אבל פה חסר משהו.0_0. תגיד לי מה אם הצד הטוב?? אהה? חיפשתה גם את הצד הטוב שעשו בני מנשה? לא ניראה לי !__! כי אתה פשוט מראה כמה בן אדם כמוך גיזען ושמאלני מסריח! כל היום רק מחפש דברים שליליים !פשוט תתבייש לך! לפי הכתבה שלך אתה לא יודע כלום על בני מנשה ! אם אתה באמת רוצה לדעת את כל הסיפורים האמיתיים ומה עברו בני מנשה? ואיזה קשיים הם עברו ?כדי לעלות לארץ ישראל !ואם אתה חושב שאתה באמת רוצה לחקור… פשוט תברר ותדבר עם הרבנים שמצאו ועזרו לבני מנשה לעלות לארץ ישראל.. והם יספרו לך את כל מה שגיזען כמוך רוצה לדעת! במקום לחפש דברים שלישיים או להמציא ולפרסם ! אני כבן מנשה 🙂 מאוד גאה בעצמי ווכל יום מודה לבורא עולם שברא אותי איך שאני! אם אתה ביכלל מאמין באלוקים..אני שומר שבת !עשיתי ברית מילה עשיתי בר מצווה והתגייסתי לצה"ל ואני שומר על מדינת ישראל שאנחנו כל כך אוהבים. כבר שנתיים ו 9 חודשים! תגיד לי ? מה יותר יהודי מי זה? לפני שבאמת נגיע רחוק מדי תחשוב טוב עוד פעם על מעשייך! מחפשים עכשיו איך למצוא אותך ולתבוע אותך על דברים הלא נכונים שפירסמתה ושעל זה שהעלבתה את כל בני מנשה!..אנחנו נגיע לאן שצריך להגיע! אנחנו עוד ניפגש בבית משפט ניראה מי הטועה! כי בן אדם כמוך אפשר לתבוע תמיד!אם אתה חושב שאתה מוכן לעמוד מול כל הרבנים והאנשים החושבים הגדולים שמצאו והעלו את בני מנשה.. לעלות לארץ ישראל.. תשים את התמונה שלך תעלה פרטים ! פאלאפון ! אין לך על מה להיסתתר אם אתה חושב שאתה צודק

  15. פינגבק: שבי ישראל | דרכי עצים

סגור לתגובות.