במעגלי אי שיח


שמעתי רבות על השיח החדש ההולך ומתהווה במאהלי המחאה, ועל השיחות הערות והמעניינות הקורות שם. אחד מהמרצים לפילוסופיה באוניברסיטת חיפה סיפר בהתלהבות שהוא שוהה ערב ערב במאהל החיפאי עד אחד בלילה, ודיווח בהתלהבות על איכות הדיונים וטיב השיחות שם.

וכל הזמן הזה הרגשתי תחושה של החמצה. אירוע היסטורי קורה מול עיני, ואני לא שם. חוץ מהפגנות, אני לא מעורב. אני מתווך על ידי אמצעי התקשורת ולא יודע באמת מה קורה.

נכון – אני לא שוכן מאהל. ואני גם לא מאלו היכולים להשתלב בקלות במקומות לא להם. אבל כנראה שגם לא השתדלתי מספיק. עברתי מפעם לפעם ליד המאהל במרכז הכרמל בחיפה, אבל לא נכנסתי פנימה, ללב העניינים. לא השתלבתי במעגל השיח. בפעמים הלא רבות שהייתי שם, פשוט לא ראיתי כזה. אולי לא הייתי בשעות הנכונות, אולי לא הייתה לי מספיק סבלנות לשרוץ שמה עד שמשהו יקרה.

המאהל עדיין שם. מספר האוהלים לא פחת משמעותית. ויש אוהל מרכזי גדול, ובו כמה וכמה פינות ישיבה. השבוע, עברתי, ראיתי שיש שם לא מעט אנשים ונכנסתי..

טוב – ברור לי ששיחה על רמה לא מבעבעת על אש קטנה, רק מחכה להתפרץ ברגע בו אני מגיע. אז ישבתי בשקט ברדיוס החיצוני, הקשבתי וצפיתי.

היו שם כמה תמהונים בצד הקרוב לרחוב, כולל ג'ינג'י אחד עם כיפה וזקן שנאם בהתלהבות אל חלל האוויר, בעיקר נבואות זעם חסרות פשר. היו שם שלושה שצפו בסרט על גבי מחשב נייד, ונראו בעיקר כמו מי שאין להם לאן ללכת,  והיו לא מעט בני נוער, אולי סטודנטים, שניסו לעשות רושם על הבנות. אה – והיה מישהו יותר מבוגר עם מצלמת וידאו, שנראה מקצועי, והשתדל לתעד את ההתרחשויות שלא קרו.

אבל – לא הייתה שם שיחה.

הופיע גם בחור צעיר ורחב גרם, עם אקדח תקוע בחגורת מכנסיו, והשתדל נואשות שישימו לב לאקדח כדי ליצור הזדמנויות לדבר עם הבנות ה"יותר שוות", שלא שמו עליו  – גם בתנאי  מחאה. גם פה לא נוצרה שיחה. וגם אם היו שמים לב אליו, לא נראה לי שהיה לו משהו מעניין לספר, תובנות יוצאות דופן לחלוק, משהו…

כנראה שבמאהל בתל אביב קרו דברים, יש כמה אנשים בין מובילי המחאה שנראה שכן יכולים ליצר שיח בר משמעות. אבל כנראה שזה קרה, ואולי קורה עדיין, במעגלים הפנימיים של המחאה. כנראה שאמשיך לשמוע על זה מיד שנייה.

2 מחשבות על “במעגלי אי שיח

  1. הי,
    בדיוק חזרתי עכשיו מהשדרה, רוטשילד, וחשבתי שמה שרואים זה מאהל שחלף עם הרוח.
    השיחות שחברך התייחס אליהן בחיפה, קרו מן הסתם ביולי-אוגוסט.
    בת"א ברוטשילד ביולי אוגוסט היה כל מה שחיפשת ואתה עדיין מחפש. אבל זה כבר לא.
    ולאנקדוטה: עמית ללימודים בתיכון, שמשמש מרצה בבצלאל, פתח ביולי בשדרה אוהל והעתיק אליו את שעת קבלת התלמידים: כל יום משבע בערב ועד אחת-עשרה בלילה. הוא התמיד במחויבותו, עד שפלשו לו לאוהל 😦
    מה קורה היום:
    ברוטשילד בת"א השיח הוא בין מתי מעט שחיים עדיין באוהלים או על הספסלים בשדרה.
    השיחות היותר משמעותיות מתרחשות היום אחת ל… ואז גם יש כנראה הודעה שתתקימנה עם פירוט של מקום ושעה.

להשאיר תגובה

