Česká zbrojovka


מתי שהוא בשנות השבעים שירתתי בשארם אל שיח. באותה תקופה הייתה חובה על החיילים שם להסתובב עם נשק, שזה מאד לא התאים לי. שארם באותם הימים הייתה מקום בו הלכת במדים וכפכפים לחוף "הדיפלומטים", או לקחת מיכל אויר וירדת לצלול. נשק צמוד פשוט לא נראה לי מתאים ל Life Style.

למזלי, הייתי כבר בקבע כשנחתה הגזירה, ולאנשי צבא קבע הספיק אקדח כנשק צמוד. אז קניתי אקדח. וכיוון שמטרת האקדח הייתה לענות על לשון החוק ולא על רוחו, קניתי את האקדח הקטן ביותר שיכולתי למצוא. אקדח המיועד להיות מוחזק בארנקה של גברת, או בנרתיק קרסול. אקדח בקוטר 6.35 מ"מ, או "0.25, פאר התעשיה הצ'כית, (כבר סיפרתי שיש לי סנטימנטים לתוצרת צ'כיה? למשל – אמא שלי?) מתוצרת Česká zbrojovka. אקדח המיוצר אגב מ 1922 ללא כל שינוי ושאת סיפורו אפשר לקרוא כאן.

Česká zbrojovka היא רק אחת מחברות הנשק בעיר Brno, היותר מפורסמת היא Zbrojovka Brno שלה יש גם קבוצת כדורגל המשחקת מפעם לפעם נגד קבוצות ישראליות. אך מבחינתי תפארת העיר Brno היא על האדריכל אדולף לוס שנולד ועבד בה, ועל בית טוגנדהאט המופתי של האדריכל מיס ואן דה רוה  שבו אף ביקרתי, במסגרת "טיול השורשים" עם אמא שלי.

אבל נחזור לעניין שלשמו התכנסנו: האקדח שלי. הלכתי וקניתי אקדח שיוכל להיכנס לכיס השמאלי הקטן של מיכנסי דגמ"ח צבאיים. וכך הסתובבתי לי בשארם, וכל פעם שמישהו רצה לדעת למה אין לי נשק עלי, הייתי פותח את הכפתור של הכיס, שולה ב 2 אצבעות את האקדח ומראה לו. אפילו רס"ר הבסיס עצר אותי  באחד הימים (רס"ר מאד ותיק – אחד שאוהב לכתוב את שמו על מבנים ליד דרכים ראשיות) ורצה לראות את הנשק שלי.

טוב – הוא לא התרשם מהאקדח, ורצה לדעת באם אני עושה ממנו צחוק.

הוא גרס שאני לא יכול לפגוע בבית ממרחק של חמישה מטרים, אך כשהצעתי לו להתרחק עשרה מטרים ולתת לי לירות עליו מחסנית אחת, 6 כדורים בסך הכול, הוא לא קיבל את ההצעה…הפשרה הייתה שעובד שלו אסף בשטח בקבוקי זכוכית של טמפו (זוכרים אותם?) ושנינו, באמצע הבסיס, התחלנו לירות בהם. הוא באקדחו ואני באקדחי. שנינו לא היינו קלעים מעולים, אך אקדח ה CZ שלי, פאר התעשייה הצ'כית כאמור פגע לא פחות מאקדח ה FN שלו,פאר התעשייה הבלגית. ובזה הסתיימו ההצקות מצידו.

אך ההצקות חזרו בכל פעם שהייתי צריך לחדש את הרישיון לאקדח. בשנים האחרונות היה הדבר כרוך בביקור במטווח וירי של 50 כדורים. ובכל ביקור כזה "מסתלבטים" עלי מחדש על האקדח, ומדברים על ליבי לשדרג לאקדח ש"יעשה את העבודה" כמו שצריך. איזו עבודה בדיוק לא ברור לי, אך ברור לי שאני לא רוצה לעשות אותה. ניסיתי להסביר ש Less is More אך לא חושב שהצלחתי להעביר את המסר.

כך נמשך הדבר עד שלפני שמונה שנים פרצו אלינו הביתה וגנבו את האקדח. אמנם היו לי סנטימנטים מסוימים לאקדח אך לא התאבלתי על העלמו יותר מדי. חשבתי אמנם לקנות אחד אחר, אך הפקידה במשרד הפנים הודיע לי שכיוון שהודעתי לה על הגניבה מקץ 8 ימים, ולא תוך שבוע כנדרש, היא לא תיתן לי רישיון חדש. (מסתבר שלהודיע למשטרה לא מספיק). נו – טוב, השלמתי עם רוע הגזרה והסכנתי למחשבה שאצטרך להישאר "לא מזוין" עד סוף ימי..

ואז, לפני חצי שנה, מסרה לי זש"ת (זוגתי שתחייה) שהתקשר "גרגורי הרשם" והשאיר מספר טלפון. נשמע מסתורי, לא? אז התקשרתי אליו, והתברר שהוא ממשטרת נהריה, והאקדח שלי אצלו. הוא סיפר לי "שבית המשפט הורה להחזיר לי את האקדח". לא בדיוק הבנתי מה הקטע, ואז הוא שלח לי את פסק הדין.

מסתבר, שבחיפוש אחרי סמים בדירה של נרקומנית מעכו, אכן נמצאו סמים. אך נמצא גם האקדח שלי, מגולגל בתוך זוג גרביים. הוא כאמור באמת קטן, ואלמלא קפצה הנרקומנית והודתה בקיומו ברגע ששוטר פתח את המגירה, יתכן ולא היו מתגלה. אבל את הגרביים ראיתי במו עיני בשבוע שעבר כשבאתי לקחת אל האקדח.

איך הגיע האקדח לגרביים? לא ברור. היה לה סיפור מבולבל ולא רלוונטי, אך היא טענה בתוקף שלא היא זו שפרצה לדירתי 8 שנים קודם, ואף לא האשימו אותה בכך. בסופו של דבר היא יצאה בגזר דין קל למדי, יתכן שהודות לאביה – קצין בכיר במשטרת עכו.

אז כרגע, אחרי מסכת ביורוקרטית מסובכת ומפותלת, ולא מעט הוצאות, התאחדתי עם אקדחי מזה 36 שנים, ואני כרגע מזוין ומוכן. נשאר לי רק עוד לקנות כדורים, ואז ממש ממש אוכל "לעשות את העבודה".

לסיכום – נסו להתקשר ל"מענה האנושי" המפורסם מטה. במשך מספר חודשים ולא מעט ניסיונות, לא ענה לי איש. אולי אתם תצליחו..

משרד הפנים לשירות האזרח…

2 מחשבות על “Česká zbrojovka

  1. ברכות להתאחדותך עם אקדחך הצ'כי. אני מקווה שלא תצטרך לעשות בו שום עבודה. אולי באמת כדאי לגלגל אותו בתוך זוג גרביים.
    ושלומות לזש"תך…

להשאיר תגובה

